Maláj csirke curry kókuszos rizzsel, chapatival 1.0
2010. január 17. írta: charliefirpo1

Maláj csirke curry kókuszos rizzsel, chapatival 1.0

Már egy ideje forogtam rajta hogy kipróbálok valamit ami indiai. Meg valami jó fűszerest akartam enni a hétvégén. Amit a neten találtam recepteket kicsit unalmasnak tüntek, szerencsére volt otthon egy ázsiai szakácskönyv, amiből elindulhattam. Az alap az volt hogy valamilyen curry-t akarok csinálni, lehetőleg csirkével. Marhával meg ilyenekkel nem volt kedvem szöszölni meg az nem is lett volna annyira autentikus ugye, legjobb tudásom szerint arrafelé még mindig csak nézik a teheneket de nemnagyon eszik meg. Aztán a könyvben kinéztem egy curry receptet, ami annyira nem tetszet.. Ami viszont nagyon megtetszett az a Chapati volt, úgyhogy ez lett az egyik köret végül. Ahogy néztem kb. élesztő nélküli pizzatészta, ami Indiában az egyik kenyéreféle, tök egyszerű elkészíteni és elég autentikus is. Aztán megnéztem a chanel4-on milyen curry recepteket csinál a kedvenc séfem, és ott találtam meg ezt a maláj curry-t ami már elég izgalmasnak tünt.
Kell hozzá egy csomó hozzávaló, amit Horváth Rozink hállistennek nem gyárt. Viszont van egy tök jó piacunk ugye a Fővám Téren, benne meg egy tök jó Ázsiai fűszerbolt. Még nem voltam ott sose, lakótársam barátnője mondta délelőtt hogy nézzünk el oda. Hát kurvajó bolt! Háromnegyed óra nézelődés után úgy kellett rávennem magam hogy mostmár tipli, mert megveszem az egész boltot. Akkora fűszerpultjuk van, olyan választékkal hogy beszarás. Vettem thai fekete borsot, indiai kurkumát, csillagánizst, kardamomot, citronellát. Az utóbbi érdekes beszélegetési téma lett, merhogy a recept lemon grass-t írt, ami ugye az ecceri parasztnak mint én is citromfű lett volna. A boltan szerencsére hogy hogynem angolul volt kiírva így jót vettem. Aztán itthon mondta haverom hogy az annyira nem citromfű merhogy félrefordítják (nagyokos a gyerek) hanem fenyérfű. Na most megnéztem, egyikse, hanem citronella, ha jól következtettem a latin megnevezés (Cymbopogon nardus) egyezéséből.
Még vettem egy csomó bort is, aztán áthívtuk az ismerőseinket, és kezdődőtt is a móka :D
Szóval.
Kellebele:
Curry-s csirke:
1 kg csirkecomb
1 evőkanál mogyoróolaj
2 hagyma, meghámozva, vékonyra vágva
tengeri só, és frissen őrölt fekete bors
4 lime levél (na ehelyett lett lime reszelt héja, merazé faszom...)
1 fahéjrúd
3 csillagánizs
400 ml kókusztej
100 ml csirkealaplé
1 teáskanál barnacukor
2 evőkanál gombás szójaszósz (világos nem volt)
400 g zöldbab, 5 cm-esre vágva
1 marék korianderlevél, durvára vágva

Curry paszta
5 gerezd fokhagyma durván összevágva
4-5 chilipaprika kimagozva, durvára vágva
3 szál citromfű meghámozva, vékonyra vágva
5 cm gyömbér meghámozva, összevágva
4 nagyobb shallot hagyma, meghámozva, összevágva
1 teáskanál kurkuma
2-3 evőkanál mogyoróolaj

Kókuszos rizs
háromnegyed bögre basmati rizs (jázmin, vagy bármilyen hosszúszeműt írt)
kb.fél bögre kókusztej
Fél-háromnegyed bögre víz
kis tengeri só

Chapati
7-8 evőkanál kenyérliszt
2 csipet só
kb 1-1,5 dl víz
(mondtam hogy kurvaegyszerű)

Zenemellé: Che Sudaka, Motorcity

Először a chapatihoz gyúrtam meg a tésztát, mert annak utána úgyis pihenni kellett 50 percet. Semmi extra, lisztet egy nagy tálba bele kell szórni, kis sót adni hozzá, és folyamatosan gyúrva hozzáadni a vizet. Egy belisztezett deszkán végül simára gyúrtam (kb 15-20 perc volt max az egész). Folpack alatt félretettem pihenni.
Fogtam a kb 1 kg csirkecombot, és szépen kicsontoztam meg megnyúztam az összeset (itt lenne hozzá egy jópofa video: http://www.5min.com/Video/How-to-Debone-and-Preserve-Chicken-Thighs-100480358). Végül falatnyi darabokra vágtam és jól besoztam, borsoztam.
 

Utána jött a neheze. Hát ami van ott fentebb ugye a curry pasztánál azt mindet össze kell vágni, ez eltartott volna egy darabig de szerencsére hárman is segítettek. Miután összevágtunk mindent, egy nagyobb műanyag tálba beledobtam a shallott hagymákat, fokhagymát, gyömbért, chilit, citronellát, megszórtam kurkumával és összedaráltam botmixerrel. Mikor eléggé össze volt törve darálás közben öntöttünk bele három evőkanál mogyoróolajat.

A Wokomat felhevítettem, öntöttem bele egy kis mogyorólajat és beledobtam a pasztát. Pár percig folyamatosan kevergetve pirítottam, ameddig nem lehetett eléggé érezni a gyömbér illatát. Utána hozzáadtam az apróra vágott vöröshagymát és öt percig sütöttem az egészet közepes lángon. Beledobtam a felaprított csirkét, és jól átforgattam az egészet hogy körbevegye a paszta a húsdarabokat. Végül jött a fahéjrúd, csillagánizs (amit előtte 1 percig sima serpenyőben nagy lángon pirítottam), reszelt lime héj, felöntöttem a csirkelével, kókusztejjel, és rászórtam a barnacukrot. Itt kellett volna a szója- és halszósz amire ma reggel jöttem rá hogy kifelejtettem, ezért lesz ma belőle 2.0. Lefedve 40-50 percig kis lángon rotyogtattam, legközelebb nem fedem le lehet csak az elején.
Miközben rotyogott a sütőt 175 fokra melegítettem, egy lábasba kis olajat melegítettem és beleszórtam a rizst. Mikor a szemek kifehéredtek felöntöttem kókusztej-víz keverékkel (fele-fele, és összesen kétszer annyi mint a riszs) három csipet sót adtam hozzá, lefedtem és betettem a sütőbe 25 percre.

Elővettem a chapati tésztát, 8 részre osztottam és a kis gombócokat palacsinta sütő méretű vékony kerek lapokra nyújtottam (itt már nyújtottuk is volt mer nem birtam, sok volt a kerítésszaggató meg a bor). Felhevítettük a serpenyőt, kis olajat kentünk rá és kisütöttük őket kb. mint a palacsintát. Elöszőr ropogós volt, aztán pár percig hagyni kell pihenni és a széleit kézzel összeütögetni ettől fellágyul.
 

 

 

A curryről 50 perc után levettem a fedőt, beleszórtam a zöldbabot és 15-20 pecig főztem még. Addigra a zöldbab is megpuhult kicsit és a levét is elfőzte. Végül megszórtam a durvára vágott maréknyi korianderlevéllel.
 


 

 

 

 

 

 

Butára ettük magunkat.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr851679001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása