Zellerkrémleves
2010. január 11. írta: charliefirpo1

Zellerkrémleves

Tegnap folytattam a karácsonyi bevásárlásaim maradékainak a felhasználását. Vettem még a piacon egy szép nagy zellergumót. Krémlevest terveztem egyik estére, de már nem volt kedvem megcsinálni a gumó meg rajtammaradt. Szerencsére nem romlott meg, úgyhogy végül megfőztem. Kicsit kutakodtam a neten de nem találtam semmi jót, úgyhogy két receptet összevegyítve meg saját kútfőből ötlöttem ki eztet.

Kellbele:
1 zellergumó, meghámozva, felkockázva (250 g jó lett volna, de mivel nem volt mérlegem, elrakni meg nem volt kedvem beletettem az egészet)
2 kisebb répa felkockázva
1 fej vöröshagyma, apróra vágva
1 gerezd fokhagyma, szétnyomva

tarkabors
currypor
5 g vaj
olívaolaj
két babérlevél
késhegynyi őrölt szerecsendió
1 liter tyúkhúsleveslé
1 dl tejszín
1 tojás sárgája
4-5 szem szegfűszeg

ami kimaradt mert nem volt otthon: friss petrezselyem kellett volna rá a végén összevágva, meg kakukkfű


Zenemellé: Tilos - Délibáb

Szóval egy lábasban felolvaszottam a vajat kis olívaolajon, beledobtam a vöröshagymát meg a fokhagymát és 10 percig pároltam. Aztán hozzáadtam a zellert, répát, kis vajat még és pár percig nagyobb lángon pirítottam. Rászórtam egy fél teáskanálnyi curryt és összeforgtattam az egészet.

 

 

Sóztam, borsoztam, felöntöttem a leveslével, beledobtam a babérleveleket, szegfűszeget és kis lángon 45 percig főztem. Utána kiszedtem a babért, szegfűszeget, és összeturmixoltam. Elég sűrű lett, de ha nem lett volna akkor 1 dl tejföl + egy evőkanál liszttel sűrítettem volna. De mivel sűrű volt nem tettem. A tojás sárgáját összekevertem tejszínnel, szedtem hozzá a levesből hogy felmelegedjen, visszaöntöttem folyamatosan kavargatva, megszórtam szerecsendióval és levettem a lángról. A Wokomban olívaolajon pirítottam hozzá apró kockára vágott baguette-et, és megszórtam a végén reszelt parmezánnal....

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr511664344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása