Csirkepaprikás (?) - Anyám tyúkja
2010. január 10. írta: charliefirpo1

Csirkepaprikás (?) - Anyám tyúkja

Még karácsonykor hozott anyu egy tyúkot. Egyben. Ezt szépen szétbontotta, én hülye meg nem figyeltem, pedig kellett volna most így utólag végiggondolva. Anyu az az igazi a csirke minden részét felhasználom módszert követi. Csinált tyúkhúslevest, csigasztésztával. Benne volt a lába, feje, minden amit egy normális halandó alapból meg sem vesz vagy egyből kidobja szerintem, de asszem pont ettől lett jó az íze. Egy gond volt csak, ha nem vágták volna el a tyúk nyakát akkor valószínűleg végelgyengülésben halt volna meg. Elég öreg lehetett szegény mert kurvasokáig főtt a leves, és még így is rágós volt egy kicsit a hús. De nem is ez a lényeg, hanem a fel nem használt jobb darabokat lefagyasztottuk hogy majd jó lesz később. Na ez a később tegnap jött el, csirkepaprikást akartam csinálni. Alsó- felső combot, szárnyat, nyakat, farhátat fagyasztottunk le, gondoltam jó lesz bele. Mell sajnos nem volt mert azt belefőztük a levesbe annó.
A csirkepaprikás megintcsak egy olyan kaja szerintem mint a bográcsgulyás, mindenki másképp csinálja a maga kis plussz csavarját hozzátéve, nálam sincs másképp. De mivel tavaly augusztusban már megcsináltam a saját verzióm legjobbját ki kellett találnom valami mást. A saját verzió az a: sima paprika, paradicsom, hagyma, csirke, megfőz, tejfölt belekever kész.
Most viszont az egyik könyvemben találtam egy vörösboros kakas receptet, na ezt kombináltam egy kicsit a sajátommal.

Tehátakkor tyúkpaprikás:

Kellbele:
1 feldarabolt tyúk (csirke azért jobb lett volna): comb, szárny, farhát, nyak ahogy írtam
3 közepes fej vöröshagyma apróra vágva
3 gerezd fokhagyma apróra vágva
2 közepes tv paprika felkockázva
1 kaliforniai paprika (vörös) felkockázva
6 közepes csiperkegomba negyedekbe vágva
olívaolaj
vörösbor (teleki portugieser)
tyúkhúsleveslé

tarkabors
3 evőkanál sűrített paradicsom (tesco-s, plussz a monininek ami van)
2 babérlevél
másfél evőkanál pirospaprika
1 szárított chilipaprika
5 g vaj
egy deci tejszín
8-10 szem ecetes gyöngyhagyma
kis csokor petrezselyem apróra vágva
egy fél marék snidling apróra vágva

Köret, nokedli
1 tojás
5-6 evőkanál liszt
csipet só
teáskanál olívaolaj


Zenemellé: Motorcity, Ott

 

A tyúk darabjait olívaolajon nagy lángon aranybarnára pirítottam, és félretettem. A gombát szintén megpirítottam és ezt is félretettem. Egy nagy lábasba kis olajat löttyintettem és kis lángon tíz percig fonnyaszottam a vöröshagymát. Utána beledobtam a fokhagymát is és még egy-két percig pirítottam. Aztán hozzáadtam a paprikát, gombát és nagy lángon szintén pár percig kavargattam, ameddig a paprika bőre nem kezdett leválni a húsáról. Hozzáadtam az összemorzsolt chilit, és beledodtam a combot, szárnyat, stb. Összeforgattam és levettem a tűzről. Ezt még otthon lestem el egy haveromtól mikor bográcsban csinált pörköltöt hogy mikor paprikázza leveszi a tűzről hogy ne égjen meg. Nagy valószínűséggel hülyeség de bennem maradt. Szóval hozzákevertem a paprikát, négy-öt csipet sót adtam hozzá, és őröltem rá egy fél evőkanálnyi tarkaborsot. Rádobtam egy ujjnyi szelet vajat, vissza a tűzre, és felöntöttem fél rész vörösborral fél rész tyúkhúsleveslével úgy hogy a húst ellepje épp. Beledobtam a babérlevelet, gyöngyhagymákat, fedőt tettem rá, és betettem sütőbe egy órára 180 fokra. Egy óra múlva kivettem, kis bort meg vizet öntöttem rá hogy pótoljam ami elfőtt, utánsóztam meg borsoztam és visszatettem a sütőbe még ötven percre. Kivettem a sütőből, 10 percig rotyogtattam hogy elfőjje egy kicsit levét, kivettem a babérleveleket, belekevertem a tejszínt. Multkor a francia arc a ki castingot nyerte a parikatv-n marhapörköltöt csinált és tett bele tejszínt, ez meg onnan jött.

Nokedli
Nokedli volt hozzá mert már tök rég nem ettem. Öt-hat kanál lisztbe szórtam egy csipet sót, beleütöttem egy tojást, hozzáadtam másfél deci vizet egy teáskanálnyi olívaolajat és elkevertem. Lobogó vízbe beleszagattam, pár percig főztem, kész.

Saláta
Volt még egy fej salátám, ebből csináltam hozzá ecetes salátát mert tesóm szerint az megy hozzá (meg az uborkasaláta de az pont nem volt). A salátát összevagdostam, fél deci ecettel elkevertem 5 teáskanál cukrot, felöntöttem kb 2-3 deci vízzel és ráönöttem a salira.

A végén kiszedtem az egészet és megszórtam az összevágott petrezselyemmel, snidlingel, és öntöttem rá egy kis tejfölt mer az azé kell hozzá...
Done.
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr321660758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása