Vajas baguettes puding
2010. január 04. írta: charliefirpo1

Vajas baguettes puding

 

 

Tegnap valami édeset akartam enni a háromnapos lencsekúrám után. Ha idén nem leszek milliomos akkor sose, három napig ettük négyen azt az adag lencsét amit az előző postban írtam, remélem meglesz az eredménye. Tegnap délben még becsaptam a maradékot, rendesen összeértek benne az ízek így a végére. Este akartam csinálni tésztát de inkább az édesség mellett döntöttem, hideg téli estén dexter mellé az jobban passzolt asszem, tészta meg szerintem lesz ma. Szóval lassan haladok Gordonnak a Vasárnapi ebédjével, ez volt a második recept amit bepróbáltam, bár már karácsony óta szemezek a recepttel.

 

 

Kellbele:
Egy nagyobb baguette fele (nekem az auchan-os jön be, a tesco-s szerintem túl kicsi, frissen csinálok belőle szendvicset utána meg napokig jó pirítósnak, bundáskenyérnek, stb.)
4 evőkanál baracklevkár (anyám féle, verhetetlen, sütibe nem olyan jó mert kicsit folyós, szinte szirup)
2 tojás sárgája
2 evőkanál cukor
3 dl tejszín (20 %)
3 dl tej (tökmindegy)
50 g vaj (ennyit azért nem tettem bele szerintem)
két evőkanál barnacukor (csak hogy hódoljunk a sznobizmusnak, bár azt mondják ez egésségesebb mint a fehércukor = fehér halál :)
feles cointreau likőr (na ez nem volt, viszont kaptam haveromtól idén narancslikőrt Korfuról, azt tettem bele. Ha nem lett volna akkor szerintem konyak + narancslé)
egy marék áfonya vagy mazsola ami épp nem volt, fügét tettem rá

 

Zenemellé: megint Mattack volt, lassan elkérem a tracklistet..NKS - Pirománia az egyik :D

 

 

 

 

 

Szóval akkor. A baguette-et átlósan kb egy centis szeletekre vágtam és megpirítottam kicsit mert túl friss volt. Legközelebb ezt kihagyom. Utána a szeleteket megkentem vajjal. A jénaimat kivajaztam - és megkerestem közben a másik tepsimet amibe belefért a jénai -. Utána másfél kanál lekvárt kentem az aljára - ebből szerintem legközelebb kettőt fogok -. Elfektettem a baguette szeleteket kis fedéssel a jénaiban. Egy nagyobb tálban összekevertem (robotgép - habverő) a tojássárgáját a cukkorral, aztán hozzáadtam a tejszínt és a tejet. Utána meg beleöntöttem a narancslikőrt. Az egészet ráöntöttem a baguettekre, és hagytam állni 20 percet. Annyira nem szívta meg magát mint szerettem volna, ezért nem fogom legközelebb pirítani. A jénait beletettem a tepsibe és felöntöttem forró vizzel a feléig. Megszortam a sznobista barna cukkorral a tetejét és betettem 180 fokos előmelegített sütőbe, 45 percig sütöttem. A végén három kanál baracklekvárt és egy kanál vizet egy kis lábasban felmelegítettem amíg elég folyós nem lett és megkentem vele a baguettek tetejét. Negyed órát hagytam állni és csúnyán bezabáltunk belőle :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr1001645940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása