Karácsonyi ámokfutás III.
2009. december 26. írta: charliefirpo1

Karácsonyi ámokfutás III.

Na ez most kurvajólett! A tegnapi kudarc után a mai menü nagyon jól sikerült, a rokonság legnagyobb örömére. ami így karácsonykor jobb mint egy lottóötös, legalábbis nekem. Sógorom is feljött és teli arccal ette szó nélkül, nagyon jó volt látni unokahugommal, kár hogy a nővérem és a kisebbik unokahugom nem tudtak jönni, de sebaj, talán majd legközelebb. A mai menühöz is még karácsony előtt vettem meg a hozzávalókat, szintén a fehérvári úti piacon. Tegnap is kacsa volt, mára is azt terveztem, de ezúttal nem mellet hanem combot. Szóval:

Első fogás:
Vörösborban párolt kacsacomb vörösboros párolt káposztával, gombás vörösboros mártással

Kellbele:
2 kg kacsacomb
rozmaring
bors
szerecsendió
olívaolaj
vaj

vörösbor
tyúkhúsleves alaplé

Körethez:
fél fej lilakáposzta
1 alma
szegfűszeg
1 evőkanál vörösborecet
1,5 dl vörösbor
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
5-10 szem szegfűszeg
10 g vaj

bors

Szószhoz:
1 fél fej salátahagyma
olívaolaj
20 dkg barna csiperke
20 dkg fehér csiperke
1,5 dl marhahús alaplé
1 dl vörösbor
1 dl tejszín

bors


Először a párolt lilakáposztát csináltam meg, mert azzal mikor legutóbb készítettem nagyot szívtam. 35 percet írt a recept, lett belőle bő másfél óra mire úgy ahogy megpuhult. Összevágtam a hagymát, káposztát, fokhagymát.

 

Kis olívaolajat melegítettem egy nagy lábasban, rádobtam a vajat és a hagymát lassú tűzön megpároltam rajta. Aztán mikor már majdnem kész volt beledobtam a fokhagymát is. 30mp. Utána hozzáadtam a meghámozott, negyedelt, vékony szeletekre vágott almát, a vékonyra vágott káposztát, szegfűszeget, vörösborecetet, vörösbort, meg adtam hozzá egy deci vizet is. Sóztam kicsit, meg szórtam rá frissen őrölt fekete borsot és fedő alatt lassú tűzön elkezdtem párolni. Néha megkevergettem (kb. 30 percenként), mikor már nagyon nem volt alatta folyadék még egy korty borral meglocsoltam és puhára pároltam.

Közben a kacsacombokat beirdaltam és serpenyőben amibe kis olívaolajat löttyintettem megpirítottam. Először a bőrős oldalát mint a mellnél hogy a zsír kicsit kisüljön, aztán a húsos oldalát hogy megpirljon gyorsan (kéregsütés vagy mi) Kicsit lassan ment, mert egyszerre csak két comb fért el a serpenyőmben és összesen ötöt akartam megsütni. Ami kész volt azt egy kivajazott tepsire fektettem, és megszórtam rozmaring, frissen őrölt feketebors, só, frissen reszelt szerecsendió mixszel. Utána 1 dl borral és két deci tyúkhúsleves alaplével meglocsoltam, alufóliával lefedtem és 175 fokos sütőben másfél órát pároltam. Mikor a fogpiszkáló - merthogy hústűm nincs - könnyen beleszaladt a csont mellett is leszedtem a fóliát és még fél órát sütöttem 200 fokon. Öt percenként meglocsoltam a hús alatt képződött szafttal, meg kéccer átforgattam combokat.

A vokomban kis olívaolajat melegítettem és lassú tűzön megpároltam egy fél fej apróra vágott salátahagymát. Ezt még a bevásárláskor találtam az auchanban, az alap koncepció ugye az volt hogy mogyóróhagyma kell alá, amit eddig még nem sikerült seholsem beszereznem, viszont azt nagyjából vágtam hogy az íze nem olyan intenzív mint a vöröshagymáé, innen jött az ötlet hogy talán ez mekfelel. Hát megfelelt, egész jó íze van neki. Mikor már kezdett barnulni feltekertem a gázt és rádobtam a negyedekbe vágott gombákat. Folyamatosan forgatva megpirítottam őket, aztán borsoztam, meg dobtam rá egy csipet sót. Hozzáadtam másfél deci marhahúsleves alaplét, meg egy deci bort és nagy lángon egy-két percenként kevergetve besűrítettem a lét. Mikor elég sűrű volt felöntöttem egy deci tejszínnel kis bors és kész is volt.

 

 

Szerintem a karácsonyi főzőtúrám legjobban sikerült kajája lett. A lakótársam mondta hogy gomba + káposzta szerinte sok lesz egybe, merhogy túlsok celulóz de leszarom, szerintem nagyon jó volt (mondjuk nemrég ettem meg, de ha lesz is kűzdés a vécén, most úgy vagyok vele megérte)

 

 

 

Második fogás:
A mákos süti, ezalkalommal egy normális vaníliás citromos sodóval:

Nemrég leírtam a sodóval való hányattatásaimat, a süti maradt, de sodót csináltunk újat (unokahugom csinálta, biztos azért lett ilyen finom :)

Vaníliás citromos sodó
Kellbele:
2 tojás sárgája
2 Evőkanál liszt
2 Evőkanál cukor
2 zacskó vaníliás cukor
fél liter ter

A tojássárgáját összekevertük cukorral, vaníliás cukorral meg a liszttel meg egy kis tejjel csomómentesre. Közben egy lábasban elkezdtük melegíteni a tejet. A tojásos keverékhez kanalanként mertük az egyre melegedő tejet, ameddig kb. olyan hőmérsékletű nem lett mint a lábasban lévő. Utána beleöntöttük a lábasba a tojásos cuccot és folyamatosan kevergetve besűrítettük. Hagytuk egy kicsit hűlni, és beledobtuk a két citrom reszelt héjját is.

Most már ezzel is meg voltam elégedve, összességében a tegnapi minusz ellenére azért mondhatom elég jól elvoltam a konyhában. Ma este még iszok egy kicsit aztán lehet alszom harmincadikáig :D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr831624779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása