Karácsonyi ámokfutás II.
2009. december 26. írta: charliefirpo1

Karácsonyi ámokfutás II.

Tegnap elbasztam amit csak lehetett. Úgyhogy alapszabály, neves alkalomkor nem kisérletezek. Vagy legalábbis részegen nem :D
Lehet nem kellett volna másfél deci pálinkával indítanom a főzést, de mostmár mindegy. A kaja végülis ehető volt, de azért ezekből sokkal többet lehetett volna kihozni. Pláne hogy felvásároltam még karácsony előtt a fél piacot hozzá.

Szóval első fogás:
Pirítós spenóttal, kacsatepertővel, reszelt grana padanoval.


Ezt annyira nem részletezem mert végülis annyi amennyi a képen van. Kacsamellett vettem, annak levágtam a bőrét, felkockáztam, kis olivaolajon kisütőttem. A spenótot leforázztam, kinyomkodtam, rá a pirítósra meg reszelt sajtot pirítottam még rá. Eddig még nem is volt gond :D

Második fogás:
Leveles tésztában sült kacsamell áfonyamártással, diós rukkolasalátával.
Itt kezdődtek a problémák, levelestésztával ugye még csak egyszer dolgztam, akkor az volt a baj hogy kicsit megégett az alja, na most átestem a ló túloldalára és nem sült meg rendesen a hús körül, bőminusz. A szósz meg kicsit zsíros lett. Amúgy finom volt, szóval kicsit még csiszolni kell rajta és szerintem tök jó menü.

Kellbele:
Két kacsamell (kb. fél kiló összesen), lebőrözve
Rozmaring
Tarkabors

Olívaolaj
250 g. levelestészta
vaj
Egy felvert tojás

Szószhoz:
Salátahagyma
Áfonya
Vörösbor (Lujzi volt Wunderlichtől)
Vaj
Tyúkhúsleves alaplé (kb másfél deci)

Köret:
Rukkola
marék dió
dióolaj

Szóval akkor úgy indult a móka, hogy a kacsamell bőrét levágtam, felkockáztam, olívaolajon kisütöttem. Ez lett ugye az előétel feltétje. Aztán a mellekhez kerevertem fűszerőrlöben rozmaring, tarkabors, só keveréket, ezzel bekentem a melleket. Utána serpenyőben kérget sütöttem rá, aztán elősütöttem 10 percig egy kivajazott jénaiban 190 fokon. Na ez lehet sok volt szerintem, de nembiztos. A leveles tésztát kicsit még nyújtottam, kb. fele akkora vastagságúra mint egy 100 ft-os. Beletettem a kihűlt kacsamelleket, és ráhajtottam tésztát. Szerintem itt követtem el egy hibát, mégpedig a felesleges tésztát nem levágtam, hanem ráhajtottam így a teteje dupla olyan vastag lett mint az alja. Utána a felvert tojással megkentem a tetejét. Sütőpapírt tettem egy tepsire, rá a becsomagolt melleket, és betettem sülni 190 fokos sütőbe 20 percre. 20 perc után még mindig fehér volt a tészta, azt meg nem akartam hogy kiszáradjon teljesen a hús úgyhogy ráadtam a hőlégkeverést, meg felvettem 250 fokra és öt perc alatt megpirult.

 

Kívülről szépen nézett ki, de sajnos belül a tészta húshoz közeli része kicsit nyers maradt, a hús meg az én ízlésemhez képest túlsült (barátnőmnek ízlett, mondtam neki megmondhatja nyugodtan ha szar de nem tette)
Legközelebb szerintem tényleg csak egy vékony réteget teszek a húsra és alapból 250 fokon sütőm ameddig meg nem pirul, akkor szerintem jó lesz. Gordon könyvében amit karácsonyra kaptam van egy rész abban az a tipp hogy a húst palacsintába kell tekerni lehet azt is kipróbálom majd eccer.

 

 

Harmadik fogás:
Máktorta vaníliás sodóval, áfonyalekvárral
Ezt a receptet haverom barátnőjétől kaptam, az alap a máktorta de multkor kicsit feldobtuk a sodóval és tök jó lett. Hát most voltak bajok itt is.

Kellbele:
2 pohár joghurt
3 pohár liszt
50 g felolvasztott vaj
fél teáskanál szódabikarbóna
2 pohár barnacukor
1 pohár darált mák
4 tojás

A joghurtot összekevertem a tojással, vajjal. A lisztet egy csipet sóval, szódabikarbónával, cukorral. Utána beleadtam a folyékony összetevőket, meg a mákot. Kicsit hígnak találtam a tésztát úgyhogy még tettem hozzá egy kis liszet, aztán be a 175 fokos sütőbe 25 percre. Megnéztem fogpiszkálóval, nem ragadt rá semmi, szépen felemelkedett a tészta úgyhogy 25 perc után kivettem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán később beesett a teteje, na itt gondoltam hogy baj van, volt is, a közepe nem sült meg rendesen. Tanulság, legközelebb a közepét szurkálom nem a szélét...

A sodó:
fél liter tej
2 tojás sárgája (fehérjét jól eldobni a picsába)
1 evőkanál liszt
2 evőkanál cukor
1 vaníliarúd magos része kikaparva
kb 5 g vaj
2 citrom reszelt héjja

 Na itt az volt a probléma hogy elkezdtem bohóckodni a fehérjével, felvertem, aztán eszembejutott hogy cukor, hozzádtam, összesett, aztán megint felvertem. Legközelebb jól lehúzom a vécén, meggyújtom, elásom mintsem hogy beletegyem mert csomós lett tőle.

Alapból a tojást sárgáját kell összekeverni a liszttel, cukorral, vaníliával. Aztán fokozatosan felmelegíteni tejjel, utána az egészet beleönteni a tejbe és folyamatosan kevergetve hagyni besűrűsödni. Utána ha kezd kíhülni hozzáadni a reszelt citromhéjjat és done.

Remélem a mai kaját nem cseszem el annyira, bár lehet hogy csak magammal vagyok túl kritikus....
Lassan kezdem is :D


 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr891624017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása