Tészta húsgombóccal
2009. november 22. írta: charliefirpo1

Tészta húsgombóccal

Tegnap megint pasta volt. Ha nagyon nincs ötletem hogy mit is kéne enni akkor abból általában tészta lesz. Régen a sajtos tejfölös agglegénymenü volt az egyetlen amit tészta téren fel tudtam mutatni, de azóta felfedeztem a pizzát, illetve a hozzá tartozó paradicsomszószt. Na ezzel elég sokmindent lehet művelni, majdnem az összes tésztám alapja. (Az előző gombás-tonhalasnak pont nem, de az kb. az egyetlen kivétel). Lesz majd még pár recept ezzel az alappal, tegnap a húsgombócos verziót sikerült a barátaimnál elkészíteni.
Ez is egy többé kevésbé saját kreáció, a recept Jamie Olivernél is létezik, bár ahogy utánanéztem a könyvében mintha máshogy szerepelne mint ahogy valamelyik műsorában is csinálta, illetve az Ennivaló Itália-ban is van valami hasonló. A különbség elsőre hogy az alaprecept kolbászhússal írja én meg a nyaraláskor darált pulykahússal csináltam és bejött.

Szóval ezalkalommal tészta húsgombóccal, 4 főre:

Kellbele:
70 dkg darált vörös pulykahús
Csokor petrezselyem
Reszelt parmezánsajt
2 tojás

Bors

Szósz:
2x400 g paradicsomkonzerv
4 gerezd apróra vágott fokhagyma
Csokor bazsalikom

Bors
2 chilipaprika

Illetve Bucatini tésztával csináltam most, bejött.

Zenemellé:
Chromanova

A pulykát egy nagy tálban összekevertem a két tojással, apróra vágott petrezselyemmel, és egy jó nagy adag reszelt parmezánnal (kb. amit lehet kapni boltban vákumcsomagoltat, annak a felével). Jó gazdagon megsóztam, őröltem rá egy nagy adag feketeborsot is.
Olívaolajon aranybarnára sütöttem.

Közben kis olajat melegítettem egy nagy serpenyőben, és megpirítottam az apróra vágott fokhagymát, bazsalikomszárat, chilivel. Utána beledobtam a két adag paradicsomkonzervet és lassú tűzön folyamatosan kevergetve 35 percig főztem. A végén sóztam, borsoztam, illetve beledobtam a megtépkedett bazsalikomlevelek felét.
Tűz felett beleforgattam a főtt tésztát kb. 1-2 deci főzőlével. Tányérba szedtem, rádobáltam a húsgolyókat, megszórtam reszelt parmezánnal, kis bazsalikom még rá, illetve meglocsoltam az olajjal amiben a hús sült. Este tízkor pont jól jött, egy óra múlva mindenki aludt tőle :)
Szerintem tök egyszerű, laktató és még ehető is!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr981543485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása