Lazac
2009. november 08. írta: charliefirpo1

Lazac

Háát akkor itt lenne amit a tökös levesnél említettem a tegnap este főfogása.
Mivel elcseszettül szar idő volt szerintem tegnap, az otthonülős punnyadós verzó mellett döntöttünk. Előző este kártyaparti volt, illetve sikerült még mulatni is utána egy nagyot a reggel ismét nem volt problémamentes. Fél tizenkettő körül sikerült is összeszedni magunkat és megindulni a piacra kacsatöpörtyűért, mert azt kívántam meg. Később vettünk mindent csak épp azt nem.
A fehérvári úti piac első emeletén lévő halasnál sikerült olyan lazacfilét venni hogy haverom már nyersen bedúrta volna, olyan jól nézett ki. Vettünk még sóskát egy reklámszatyorral, meg némi zöldfűszert, pl. tárkonyt is. Megláttuk az egyik pultnál (eddig még csak a rozitól ismertem így hogy tárkony), megszagoltam, tök tárkony szaga volt, állagra meg mint egy csokor gaz. Kérdezem nemárús nénint (mert ketten voltak, ez lehetett a segédje), ez tárkony? Mire ő: nem…., kétszáz. Hűmondom, ez most meglepett, aztán előkerült az árus néni is, és megerősítette a feltételezésemet miszerint ez tárkony úgyhogy most van egy télre elegendőm.
Meg még vettem két csokor petrezselymet mert szép volt meg olyan vöröshagymát ami úgy néz ki mint a mogyoróhagyma, de mégsem az, ízre viszont állítólag hasonlít hozzá.
Aztán auchan, ott bor, hangszoró a konyhába, tök, tökmag. Olaj nemvolt, át a tesco-ba, ott volt, meg sütőpapír is.
El is ment vele nap, otthon vagy fél óra pihi, aztán jöttek az ismerősök, tökkrémlevessel, meg pár üveg fehérborral (Gál Pincészet, illetve Nyakas, meg Hiltop) indult az este.
 

Szóval 4 főre lazac.

Kellbele:

Lazac:
1 kg lazac (nemolcsó, de ezután inkább nem eszek pár napig)
4 db 30 cm-es körre vágott sütőpapír
16 fél citromkarika
Só,
Frissen őrölt tarka bors
Vaj.

Szószhozzá zöldfűszeres volt.
1 csokor petrezselyem
Snidling
Három marék sóska.
Marék tárkony (öröltből kevesebb, kb fél teáskanálra saccolnám de meg kell kóstolni)
4 mogyoróhagyma
1 dl fehérbor (Hiltop Savignong Blanc)
3 dl erőleveslé (Hallé kellene bele, ha valakinek van türelme hat óra alatt csinálni egyet hajrá!)
2,5 dl tejszín
Só, meg bors szintén.

Köret:
Fehérboros basmati rizs
Ezt már multkor leírtam, mégegyszer nem fogom.

Zenemellé:
Motorcity, Morcheeba, Tilos, meg Sena is volt

A lazacot legelőször megnyúztam mert a bőre sajnos rajta volt. Aztán a sütőpapírt vajjal megkentem. A halat négy kb 200 g-os szeletre vágtam, megsóztam, meg megborsoztam kicsit. A papírra fektettem, citromkarikákat rátettem, aztán becsomagoltam jól. 200 fokos előmelegített sütőbe tettem, és kb. 20 percig sütöttem (az eredeti recept 10-15 percet ír, de az a könyv már egy kacsás történetnél jól megszívatott úgyhogy most inkább egy kicsit tovább bentmaradt a hal, de jó lett, nem száradt ki és omlós is volt).

Ameddig a hal sült, megcsináltuk a szószt hozzá, meg közben bontottunk még egy üveg hiltop-ot mert párolgott a nagy melegtől.
A négy mogyoróhagymát apróra vágtam, vajon kicsi megpároltam aztán hozzáadtam a bort meg az erőleves alaplét. Addig kell főzni ameddig kb. 5 evőkanálnyi nem marad belőle, ami kb. 15 perc volt szintén. Közben a petrezselymet, snidlinget, sóskát összevágtam és belekevertem az összetört tárkonyt.
Mikor a lé elfőtte a levét (kb. öt evőkanálnyinak kell maradnia), hozzádobtuk a tejszínt, azzal is főztük egy kicsit folyamatosan kevergetve nehogy ezt is elcsesszem mint a töknél, a végén beledobtuk a zöldfűszereket (innen kb. 30 mp és le is vettük a gázról).

Kicsit hezitáltam a köret miatt, először salátát akartam de mivel szósz is van hozzá ezért inkább rizs lett. Viszont mikor vásároltunk még nem tudtam mit akarok úgyhogy vettem rukkolát is és végül az is került mellé (kis balzsamecettel összekeverve).

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr141509072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GepAllatEdiMano 2009.11.08. 19:37:33

Szia! Szeretnél a blogomhoz csatlakozni? Épp társszerkesztőt keresek. Ha érdekel írj a freerollx@gmail.com címre
blogom.freeroll.blog.hu
süti beállítások módosítása