Vasárnapi villás reggeli másnaposság mellé
2009. október 11. írta: charliefirpo1

Vasárnapi villás reggeli másnaposság mellé

 Sziasztok,

mivel elég régóta hobbim az iváson és egyébb öntpusztító tevékenységeken kívül a főzés, és több olyan visszajelzést is kaptam már ismerősöktől hogy amit összedobok az általában az ehető kategóriába sorolható ezért úgy döntöttem hogy megosztom ezirányú élményeimet, tapasztalataimat.

Szívesen veszem az építő kritikákat, illetve ha valaki esetleg arra vetemedik hogy a leírásaim alapján el is készíti az adott gyorskaját hát hajrá, és érdekel hogy használható-e a recept. Ha meg valaki tippekel látna el annak is örülnék. De lehet persze fikázni is, nekem tökmindegy.

Szóval tegnap délután úgy döntöttem hogy pizzát sütök (ez most nem a pizzás rész lesz, de majd hamarosan lehet felkerül az is), átjött pár ismerősöm minek következtében este 11 magasságában már buta részeg állapotban fogyasztottuk el az utolsó szeletet. A hétvégéket általában nagyeséllyel végigiszom, most sem volt másképp. Mivel hétköznap nemnagyon reggelizek mert nincs, ill. sajnálom rá az időt ezért szombat vasárnap szoktam az egész hetet pótolni. A tojás az ugye elég alap kaja, szóval mostanában rántottát szoktam reggelizni. Következik tehát a rántotta, menzás módra:

1 főre lesz, szóval lehet felszorozni aki többet akar enni, illetve nemvagyok az a nagy zabagép sem de nekem ennyi pont elég szokott lenni reggelente:

Kellbele:

2 tojás,

kb. kétujjnyi vastagságú vaj,

kis csokor petrezselyem,

5-6 db csiperkegomba,

főzőtejszín (sose mérem ki, érzéssel de saccra olyan deci lehet)

só, frissen őrölt tarka v. ha van fekete bors (előre ölölt zacskós rozi nem kell bele, akkor el lehet hagyni inkább)

meg ami most épp kéznél volt az ilyen szar bivalymozarella, a tegnapi pizzára már nem fért rá. De jó rá a sima trapista v. füstöltsajt is lereszelve.

Kellmellé:

bagett, 4 szintén két ujj vastagságú szelet,

olivaolaj,

fokhagyma,

koktélparadicsom (ehelyett jó a sima is, de aki szokott enni koktélt meg simát az tudni fogja mi a különbség).

Zene mellé:

Africaffé.

Naszóval miután elrendeztem a tegnapi csatateret, megmostam a gombákat. Állítólag nem kell pucolni (hámozni, nemtudom hogy kell mondani) csak maximum lemosni de az is vétek haverom szerint inkább csak törölgetni kellene, de nehogymár..Szóval megmostam, aztán vékony szeletekre szeltem az egészet. Utána apróra vágtam a petrezselymet. Két tojást felvertem, hozáadtam a tejszínt, meg három csipet sót. Mániám a három csipet só v. annak a többszöröse mindenbe, lakótársam szerint néha túlsózom a dolgokat de szerintem nem. Csak néha.

Vokban (én ilyen lapos aljú tefal vok-ban szoktam mindig csinálni mer abban lehet pergetni az meg jó) felhevítettem a vajat, és mikor már jó forró volt beledobtam a gombákat. Nagy lángon kell pirítani azt hallottam eccer mert különben gombaleves lesz az meg nemjó rántottánál. Mikor megpirult lejjebbvettem a lángot, hozzáadtam a petrezselymet, sót és kifelejtettem a borsot de egyébként azzal jobb bár így is megettem. Nagyon rövid ideig (kb. 30 mp) együtt pároltam, aztán még egy kis vajat (még egy ujjnyit) dobtam hozzá és beledobtam a tojást. A tojással kb. egy időben palacsintasütőben felhevítettem az olivaolajat, és mikor már ez is jó forró volt rádobtam a bagetteket (kenyérpirítás serpenyőben). Forrónak kell lenni mer különben megszívja magát a kenyér és abból ált. fo*** lesz...

Mindkét oldalát megpirítottam és a végén bedörzsöltem fokhagymával. Közben a rántottát átforgattam egyszer kétszer, én nem szeretem összekavarni mert akkor ilyen csirkeszar kinézetű lesz, inkább a palacsintaszerű dologra törekszem (rotyog pár percig, fakanállal alányúl, átfordít, ha szétszakad nemnagybaj). Utána meg rádobtam a sajtot.

Végeredmény egy kellemes esős vasárnap kezdete teli hassal.

  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr141442507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása