Húsvéti sonka
2012. április 08. írta: charliefirpo1

Húsvéti sonka

 Az utóbbi három évben biztosan sonka volt húsvétkor, emígy-amúgy elkészítve. Most sem akartam megszakítani a sorozatot, bár egy nappal előbbre vettem mer gondoltam holnap azért csak viszek egy kis változatosságot a dologba. De majd meglássuk hogy sikerül.

Most viszont a sonka. Egy fontos változtatást eszközöltem; a főzés után még beraktam a sütőbe. A főzést nem akartam kihagyni, de utána meg is akartam sütni csak nem úgy mint tavaly meg tavaly előtt, szeletekre vágva serpenyőben  mer patogott mint a bolond (Évi nem örül ha valami pattog és próbálja már röptükben elkapni a zsírcseppeket :) 
Szóval fogtam és be a sütőbe.
Ahogy olvastam elég sokan kenik sütés közben valamivel, erre is kellett még nézni valamit. Végül a méz , sherryecet zöldfűszer hármasra esett a választás.  
Ja meg olvastam olyat is hogy vegyük ki a főzőléből és úgy hagyjuk kihűlni, meg egy germán oldalon olyat találtam hogy hagyjuk a lében kihűlni, sokáig. Mivel a bejegyzés a roppant ötletes "Der perfekte Osterschinken" címet viselte gondoltam megpróbálom. 
Hát ennyi. Majd egyszer csak sikerül egy olyan is, ami nemcsak jó lesz de széjjel se esik :)
 
Kellbele:
1 füstölt, kötözött sonka (1-1,5 kg),
2 szárzeller, nagyobb darabokra vágva,
2 sárgarépa,
1 nagyobb fej vöröshagyma, félbe vágva,
Egy fűszercsokor (1 csokor petrezselyem, 2-3 kakukkfűág, póréhagyma külső levele ha van, ezt kötözzük össze),
3-4 babérlevél,
Fél evőkanálnyi borókabogyó,
Fél evőkanálnyi szemes fekete bors
 
A mézes glazúrhoz
Három-négy evőkanálnyi vegyes virágméz,
Evőkanálnyi vaj,
3 cl sherry ecet,
3 kakukkfűág levelei,
2 rozmaringág levelei, felaprítva,
1 fej fokhagyma, gerezdekre szedve
 
Mézes mustár
Két evőkanálnyi méz,
Két evőkanálnyi mustár,
Evőkanálnyi majonéz,
(Ezt keverjük össze, aztán igazítsuk amerre szeretnénk)
 
A sonkát bő hideg vizben feltesszük a zöldségekkel, fűszercsokorral, fűszerekkel főni. Ha felforrt, nagyon kis lángon rotyogtassuk 1,5-2 órán át fedő alatt. Annyi víz legyen rajta ami teljesen ellepi, ha elforrna pótoljuk.
Ha a hústű könnyen beleszalad, megpuhult, hagyjuk a főzőlében kihűlni (nekem egy éjaszakát ázott).
Másnap a lé tetejéről szedjük le a zsírt (ezzel kenhetjük ki később a tepsit, meg sütés előtt sonkát).  A hálót vágjuk le róla, a bőrnél a zsír ha nagyon vastag vágjuk le a nagyját (keveset hagyjunk rajta.), vagdossuk be keresztbe. - Én egyébként úgyhagytam ahogy volt, de legközelebb levágnám.
190 fokra előmelegített sütőben süssük egy órát  bőrös (zsíros) oldalával felfelé. 
Közben egy evőkanálnyi vajat olvasszunk fel egy kis lábasban. Ha felhabosodott, adjunk hozzá 3 cl sherry ecetet, forraljuk ameddig  az ecet ereje el nem megy egy kicsit (beleszagolunk rájövünk). Adjunk hozzá három evőkanálnyi mézet, kis lángon pár perc alatt sűrítsük be (közben kevergessük). A végén adjuk hozzá a rozmaringot, kakukkfűvet és zárjuk el a lángot.
A húst vegyük ki a sütőből, locsoljuk meg a mézes cuccal, szórjuk meg jópár gerezd fokhagymával, rakjuk mellé esetleg a főzésből maradt répát és tegyük vissza sülni a bőrös oldalával lefelé (200 fokon) 30-45 percre.
15 Perc után fordítsuk meg, így süssük tovább, közben 3-4-szer locsoljuk meg a szafttal.
Ha szépen megpirult vegyük ki, hagyjuk pihenni ameddig bírjuk. - Szerintem minél tovább áll annál nagyobb eséllyel maradhat egybe, de aztán kitudja... 
Mézes mustárral, ecetes tormával, kaláccsal, tojással, meg valami zölddel kínáljuk, rögtön a pálnika után.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr784371790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása