Boeuf bourguignon
2012. február 12. írta: charliefirpo1

Boeuf bourguignon

Szinte tudtam hogy kihagyok egy betűt ha beírom a keresőbe. Még jó hogy a google mindent megtalál, amit nem az nem létezik.
Ennyit a böngészési problémákról. A történet a szokásos, ember éhes, tél van, nincs SEMMI a piacon (ha még egyszer meglátom ezt valakitől, kézenfogva végigvezetem a Fővámtéren és megveheti nekem a hétvégi semmit ebédre).
Nademost akkor tényleg.
Első stáció, hentes. Olyan marhanyak figyelt a pulton hogy beleszerettem, mind a hetven dekába. Innentől már nemvolt hezitálás, azt a ragut kellett összerakni, amit még nem, viszont sokan már igen. Aminek a lényege a marha és a bor.
 Sokszor gondolkodtam már rajta, a tökéleteset akartam megfőzni, megnéztem vagy 125 728 receptet, ami vagy nem tetszett, vagy legalább öt órásnak tűnt.
De tegnap végre rászántam magam, és nekiestem a következő megfontolásokkal.
Legyen benne valami jóféle marhahús, jó nagy darabokra vágva. Legyen benne vörösbor, lehetőleg francia, hamár haute cousine. Itt kapóra jött a már öt éve gyűjtögetett Boerdaux-i készletem, egy 2007-es bánta végül, én nem. Remélem emiatt nem esnek nekem a burgundiaiak :D
Meg persze legyen benne répa, zeller, gomba, bouquet garni. És együk egyszerűen főttkrumplival.
Tehát akkor burgundi marha.
 
Kellbele (4-5 főre):
70 dkg marhanyak, nagyobb darabokra vágva,
6-8 kisebb salotta, egyben hagyva, vagy a nagyobbakat félbe vághatjuk,
1 nagy fej vöröshagyma, felaprítva,
Két közepes sárgarépa, nagyobb darabokra vágva,
2 szárzeller, nagyobb darabokra vágva,
25 dkg csiperke, negyedekre vágva,
10 dkg füstölt szalonna, kis kockákra vágva,
1 bouquet garni; néhány kakukkfűág, egy kis csokor petrezselyem, két babérlevél, amit összekötözünk, ha akad egy póré akkor annak a külső levelében,
1/2 üveg száraz vörösbor,
Két deci húsleves alaplé,
Tengeri só,
Frissen őrölt fekete bors,
Olívaolaj,
Három evőkanálnyi paradicsomsűrítmény,
100 g vaj
 
Köret
Fejenként 2-3 szem kifli burgonya,
Kis marék kakukkfű,
Tengeri só,
Szemes fekete bors
 
Egy nagy lábasban kevés olívaolajon pirítsuk zsírjára a szalonnát, majd tegyük félre. A kisült zsíron pirítsuk körbe a húst. Hagyjuk kissé megbarnulni, közben sózzuk, borsozzuk. Ami elkészült tegyünk tányéron félre.
Ha mind kész, a kisült zsíron pirítsuk meg a répát, zellert, salottát, fokhagymát is (közepes lángon 10 perc alatt). Adjuk hozzá a felaprított vöröshagymát, majd ha kezd üvegessé válni a gombát is, közben vegyük nagyobbra a lángot (ha kevés lenne zsiradék adhatunk hozzá egy kevés vajat). Kissé fonnyasszuk meg és gyakran kevergessük, nehogy leégjen a hagyma.Végül adjuk hozzá a paradicsompürét, szedjük vissza a húst, jól keverjük össze, majd dobjuk bele a bouquet garnit is.
Öntsük fel 1 dl húsleveslével és fél üveg borral.
Sózzuk, borsozzuk, forraljuk fel, majd fedjük be sütőpapírral.
160 fokra előmelegített sütőben főzzük 2-2,5 órát, félidőben állíthatunk az ízesítésen ha szükséges.
Közben főzzük meg krumplit.
Egy nagy lábasban forraljunk vizet, adjunk hozzá 4-5 kakukkfűágat, sót, teáskanálnyi szemes borsot. A krumplit pucoljuk, meg, főzzük közepes lángon 15-20 percig. Ha megpuhult szűrjük le, tartsuk melegen tálalásig.  
Ha a hús is megpuhult vegyük ki a sütőből, ha szükséges kis lángon elforralhatjuk kicsit a levét hogy sűrűbb legyen.
Tálaláskor szórjuk meg egy kevés petrezselyemmel és a megpirított szalonnakockákkal (megint elfelejtettem, majd legközelebb).
 
 

 

 

  

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr104096120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása