Ragacsos csirkeszárnyak
2011. december 01. írta: charliefirpo1

Ragacsos csirkeszárnyak

Ha jól emlékszem volt már ropogósra sült, meg panírozott, meg egyébként is próbáltam már sokféleképpen. Eleinte le is pirítottam, aztán rájöttem hogy nem kell vele annyit szöszölni, fogtam jól befűszereztem aztán becsaptam a sütőbe.
Nemrég mikor Juci épp felénk járt, kipróbáltuk ázsiai fűszerezéssel is. Jól sikerült, csak másnapra a felét elfelejtettem annak ami belekerült a pácba, így a rögzítés is elmaradt.
Hétvégén megkívántuk megint, de most észnél voltam és fel is írtam.
Ez a változat ha kész akkor nem ropogós, viszont simán felragad a falra, fogyasztásánál erre figyelni kell. Szóval ragacsos, és csíp.
 
Ragacsos csirke
 
Kellbele (2-3 főre):
 
Fejenként 4-5 csirke szárny, végei levágva
2 fej fokhagyma
Olívaolaj
 
Pác
2 evőkanál szójaszósz
2 evőkanál osztrigaszósz
1 evőkanál worcestershire szósz
4-5 csepp tabasco
2 evőkanál sherry ecet
Teáskanálnyi cayenne bors
Késhegynyi kurkuma
Fél teáskanálnyi őrölt csípős paprika
2 szárított csili, összemorzsolva
3 csipetnyi tengeri só
Fekete bors
4-5 szem szegfűbors, összetörve
 
Mellé egy saláta
Római saláta
Parmezán,
Néhány kenyérdarab, olívaolajon kissé lepirítva
Olívaolaj
Citromlé
Tengeri só
 
Ezt pedig a húsra
Két evőkanál méz
Két teáskanál Erőspista, vagy valami ilyesmi
 
 
A páchoz a hozzávalókat egy tálban összekeverjük. A szárnyakat beleforgatjuk, lefedjük és hűtőbe tesszük legalább egy órára.
Egy tepsit kikenünk olívaolajjal, a csirkét is meglocsoljuk vele, majd a tepsibe tesszük a páclével együtt a szárnyak külső felével lefelé. A félbevágott fokhagymákat a hús közé rakjuk.
Fél pohár vizet öntünk rá, lefedjük alufóliával vagy sütőpapírral,180 fokos sütőben 40 percet sütjük. 40 Perc után levesszük a fóliát, még 15-20 percre visszatesszük, majd megfordítunk minden darabot. 250 fokra melegítjük a sütőt, további 10-15 percig pirítjuk így is. Ha a teteje barnás, ragacsos, kész van. Közben ha kezdene leragadni a mártás kis vizet adhatunk hozzá, az összegyűlt szafttal meglocsolhatjuk a szárnyakat is.
A salátához a leveleket összetépkedjük, rácsepegtetünk egy kevés citromlevet, olívaolajat, megszórjuk parmezánnal, csipetnyi sóval, a pirított kenyérdarabokkal.

Mártogatósnak a mézet kissé felmelegítjük és belekeverjük az Erőspistát.  

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr983430251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása