Marhahúsgombóc paradicsommártásban, papardellével
2011. január 25. írta: charliefirpo1

Marhahúsgombóc paradicsommártásban, papardellével

Ezzel már szintén volt pár köröm, mármint a paradicsomos tészta húsos változataival. Mindegyik egész jól sikerült, úgyhogy az alapgondolat most sem vallott nagyobb kudarcot. A motivációt most egy kétnapos leves kúra és egy nagy adag lefagyasztott hamburgerhús adta, meg az hogy már rég nem ettem tésztát.

Újítás a régebiiekhez képest hogy nem csináltam semmit a hússal, simán megpároltam a paradicsomban.
Nem akartam túlcifrázni, csak egy jókis paradicsomos húsgombócra vágytam némi pastával.
 
Kellbele (kb. 4 főre):
 
Húsgombócok
20-30 dkg darált marhahús
2 tojás
4-5 evőkanál zsemlemorzsa
Tengeri só
Fekete bors
 
Paradicsom
3 gerezd fokhagyma, apróra vágva
2 kis salotta, apróra vágva
1 friss chilipaprika, kimagozva, apróra vágva
Marék bazsalikomlevél (szárak felaprítva)
Tengeri só
Fekete bors
Olívaolaj
 
Papardelle tészta
 
Zenemellé: Che Sudaka
Italmellé: Bock Kadarka 2009
 
A hússal szerencsére nem kellett sokat szenvednem mivel ott figyelt lefagyasztva szépen. Ha nem lett volna akkor szerintem veszek sima darált marhafartőt vagy nyakat, a továbbiakban említetteken felül adok hozzá kis szárított paradicsomot, oregánót. Dehát nem erről szólt most a dolog. Lehet majd szentelek még egy kört ennek is.
Most viszont csak kiolvasztottam a húst, egy tálban elkevertem a tojással, prézlivel, sóval borssal és golflabda nagyságú gombócokra gyúrtam. 
Egy magasabb falú serpenyőben közben kis olívaolajat hevítettem. Alacsony lángon pár perc alatt megdinszteltem a salottát, majd hozzáadtam a fokhagymát, chilit, bazsalikom szárát. Még egykét percig együtt pirítottam aztán felöntöttem a paradicsomkonzervvel meg olyan másfél dl vízzel. Összeforraltam és elhelyeztem a gombócokat. Pár csipet sót, borsot szórtam rá. Fedő alatt 30 percig pároltam kis lángon. - Közben egyszer óvatosan átforgattam a húst hogy szét ne essen, illetve ha esetleg sok zsír gyűlne össze azt le lehet szedni a mártás tetejéről. -
Fél óra után közepes lángon néhány perc alatt a kellő töménységűre sűrítettem a mártást. Fűszereztem még egy kissé és beletépdeltem a bazsalikomlevelek nagy részét.
Közben megfőztem a tésztát. Tányérra szedtem egy adagot, rá a mártást, amire kis bazsalikom, olívaolaj, parmezán került még. Klasszik.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr982613428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása