Ázsiai bélszín spenóttal, gombával
2010. december 17. írta: charliefirpo1

Ázsiai bélszín spenóttal, gombával

Alapfelállás: egy kis adag bélszín lefagyasztva, fél zacskó spenót meg egy a végét járó doboz csiperke a hűtőben, három napi tésztaevés a hátam mögött. Ilyenkor vagy valami kopogósat akarok enni vagy rizottót. Viszont rizottó épp egy hete volt és nagyon nem akaródzott megint azt főzni. „Mit szólnál ha kínait ennénk holnap vacsorára?” – tettem fel a kérdést végül Évinek.

Na emígyen készült el a címben említett csoda. A neve azért lett „ázsiai” végül, mert még nem vagyok tisztában az egyes konyhák jellegzetességeivel. Talán a thai-hoz közelit, de lövésem nincs igazából. Viszont ismét egész ehető dolgot sikerült összevágnom tegnap este.
 
Kellbele:
 
Hús, pác
15 dkg bélszín, vékony csíkokra vágva
2 evőkanál szójaszósz
2 evőkanál osztriga szósz
Pár csepp tabasco szósz
Csipetnyi tengeri só
Teáskanálnyi barnacukor
Teáskanálnyi kínai ötfűszer keverék
Frissen őrölt fekete bors
 
Mindenegyébb
30 dkg barna csiperke, negyedekre, nyolcadokra vágva mérettől függően
25 dkg spenót, megtisztítva
5 gerezd fokhagyma, apróra vágva
1 répa, julienne-re vágva
3 kisebb shalott hagyma, negyedekre vágva
1 chilipaprika, felaprítva
Egy evőkanálnyi friss, reszelt gyömbér
Két evőkanálnyi mirelit zöldborsó
Két evőkanálnyi szójaszósz
Egy evőkanálnyi osztrigaszósz
Egy evőkanálnyi shao xing rizsbor
Fél pohárnyi víz
Egy púpozott evőkanálnyi kukoricakeményítő
Mogyoróolaj
Szezámmag olaj
Pirított szezámmag
 
Köret:
Jázminrizs
 
A bélszínt kisujjnyi vastag csíkokra vágtam. Egy tálban elkevertem a szójaszót, osztrigaszószt, tabasco-t, ötfűszert, cukrot, sót, borsot, majd beleforgattam a húst és fél órára félretettem pácolódni.
Közben a zöldségeket, gombát összevágtam, a borsót lobogó forró vízben pár percig főztem, majd hideg vízbe tettem.
Wokot hevítettem és egy evőkanálnyi mogyoróolajon 5 perc alatt aranybarnára pirítottam a gombát, majd tányérra szedtem. A wokba újabb löket olajat öntöttem, a húst lecsepegtettem és közepes lángon 2-3 percig pirítottam folyamatosan forgatva. Ha lé keletkezik rajta azt le lehet szedni és félretenni hogy ne főjön hanem inkább piruljon. Pár perc után hozzáadtam a fokhagymát, chilit, gyömbért, párszor összeforgattam majd rászórtam a gombát, leszűrt zöldborsót, répát, shalott hagymát. A spenótot fokozatosan adagoltam hozzá, mindig csak annyit amennyi épp belefért a wokba. Kis idő után összeesik és akkor lehet újabb adagot rádobni ameddig el nem fogy.
Mikor az összes spenót benne volt és kissé összeesett meglocsoltam borral, szója- és osztrigaszósszal, a vízben feloldott keményítővel, a visszamaradt páclével (itt lehet beletenni a húsról leszedett levet is ha van esetleg). Fél perc alatt besűrítettem, kis sót szórtam még rá, végül meglocsoltam pár csepp szezámmag olajjal.
Főt jázminrizsre szedtem, pirított szezámmaggal, vékonyra szelt spenótlevéllel, kis szezámolajjal díszítettem, valahogy így :)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr662522526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása