A hamis minestrone
2010. december 13. írta: charliefirpo1

A hamis minestrone

Minestrone (Italian: minestra [soup] + -one [augmentative suffix] hence "the big soup," the one with many ingredients) is the name for a variety of thick Italiansoups made with vegetables, often with the addition of pasta or rice. Common ingredients include beans, onions, celery, carrots, stock, and tomatoes. In Slovenia, it is known as mineštra. There is no set recipe for minestrone, since it is usually made out of whatever vegetables are in season. It can be vegetarian, contain meat, or contain a meat-based broth (such as chicken stock). Angelo Pellegrini, however, argues that the base of minestrone is bean broth, and that Roman beans "are the beans to use for genuine minestrone." Minestrone is one of the cornerstones of Italian cuisine, and is just about as common as pasta on Italian tables

Az egész úgy indult hogy rövidhétvége ugye. Szombat könnyű kis vacsora a Jámbor családnál, sütőtökös marharaguval, meg némi alkohollal. Így csak vasárnapra kellett volna valamit kitalálnom.
Délután már mondogatta Évi hogy nincs valami jól, meggödhösödött. Arra meg a legjobb orvosság a leves így sokat nem kellett agyalnom most a menün.
Minsetrone-t még sose csináltam mert sokalltam a zöldségeket, meg keveselltem húst mivel úgy gondoltam hogy zöldségleves. Aztán ahogy nézem a fenti idézetet, ez annyira mégse igaz.
Mindenesetre mikor tegnap este már majdnem készen rotyogott a gázon ez az információ még nem állt rendelkezésemre, így Marekkal abban maradtunk hogy ez a csirke és malacfalatoknak köszönhetően inkább „hamis minsetrone” lesz. Annak viszont nemrossz. Ha valaki kihagyja a húst akkor kész is egy egész olaszos vegaváltozat.
Eddig azthittem hogy ez egyfajta zöldségleves, ami a belekerülő mindenféle miatt lesz minestrone. Aztán ahogy nekem átjött tökmindegy mi kerül bele, lényeg hogy olcsó legyen és szezonális zöldségekből álljon össze. Meg nem árt hozzá egy kis parmezán és olívaolaj.
 
Kellbele:
 
1 liter húsleves alaplé
5-10 dkg kolozsvári- vagy baconszalonna, szerencsésebbeknek pancetta
2 szárzeller, felkockázva
2 sárgarépa, felkockázva
Fél édeskömény, felkockázva
Kis csokor bazsalikom, levelei csíkokra vágva, szára felaprítva
1 közepes méretű póréhagyma, apróra vágva
1 közepes méretű cukkíni, felkockázva
4 gerezd fokhagyma, apróra vágva
Fél friss chilipaprika, kimagozva, apróra vágva
25-30 dkg friss spenót, tisztítva
1 db 400 g-os babkonzerv – red kidney, vagy bármilyen más nagy szemű), átmosva, átszűrve
4 kakukkfűág levelei
6-8 szem koktélparadicsom
Olívaolaj
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
Frissen reszelt parmezán
1 pohár száraz vörösbor
 
Opcionális:
Szikkadt vagy pirított focaccia darabok (falatnyi) vagy pirított kenyér, vagy ¼-1/5-öd zacskónyi spagetti vagy egyéb tészta (szóval kevés), ki mit szeret
Vegyesen főtt hús, nálam most 1 csirkecomb, 1 kb.15 dkg-os oldalasról a hús, sertésszűz nyesedék (bármi ami a hűtőben van)
 
Italmellé: Nyakas, Kadarka
Zenemellé: Nas & Damien Marley – Distant relatives
 
Csakhogy kövessem az előző poszt vonalát.
 Nahogyaszongyahogy (lehet meghagyom :)
 
Alaplé
 
Előszöris többé-kevésbé kipakoltam a mélyhűtőt, ahol találtam néhány darab sertésoldalast, egy kis sertésszűz véget, csirkecombot. Ezekből, némi zöldségből, meg néhány szintén lefagyasztott csontból főztem egy nagy adag alaplét a már korábban említettek szerint: http://fast-food.blog.hu/2010/09/13/csirkehus_alaple
Ezután leszűrtem, a húsokat falatnyi darabokra szedtem, a lét félretettem, minden mást kidobtam.
 
Sofrito
 
A fent említett zöldségeket, szalonnát feldaraboltam. A hagymák kivételével mindent 1-2 cm-es kockákra vagdostam. Nagyobb lábasba 1 dl olívaolajat öntöttem, majd kis lángon zsírjára pirítottam a szalonnát. Hozzáadtam a pórét, fokhagymát, chilit, köményt, cukkínit, répát, bazsalikomszárat, mindet egyszerre, majd közepes láng felett folyamatosan keverve 15 percig pirítottam. Ha nagyon sül akkor lehet egy kis olívaolajat hozzáadni. Kell a közepes láng mert különben nem pirul csak szottyad amit nemszeretek. Viszont arra vigyázni kell hogy meg ne égjen, szóval érzéssel. 15 perc után belekerült a spenót is, amit pár perc alatt megfonnyasztottam.
 
Leves
 
Meglocsoltam a sofritot egy pohár vörösborral amit teljesen elforraltam. A babot is hozzáadtam, végül felöntöttem 1 liter alaplével. Megvártam hogy felforrjon, 7-8 csipet sóval, egy teáskanálnyi durvára őrölt fekete borssal, kakukkfűlevéllel fűszereztem. Kézben szétnyomkodtam a koktélparadicsomokat (hülyeség mert fröcsög szanaszét) és beledobáltam még ezeket is.
Lejjebb vettem a lángot és fedő alatt 20 percig gyöngyözve főztem. 15 perc után hozzáadtam a már megfőtt húsokat hogy átmelegedjenek. 20 perc után megszórtam az összevágott bazsalikom felével és kész is volt.
 
Tányérraszedtem, reszeltem rá egy kis parmezánt, locsoltam rá pár csepp olívaolajat. Kaptunk finom focaccia-t Anditól. „Másnaposan” kicsit megszikkadt, így pirítani se kellett, ezzel ettük végül.
Bármivel jó lehet szerintem, pirítós, tészta, akármi. Tésztát a forrástól számított 12 percnél adnám hozzá asszemtalán. De így focacciával marhajóvolt.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr452514254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása