Risi e bisi - rizibizi
2010. november 02. írta: charliefirpo1

Risi e bisi - rizibizi

„Risi e bisi (rice and peas) is a classic Venetian dish. In the past it was prepared only on the feast days decreed by the Doge (Venice's ruler)”

 
Mostmeg ugye már a menzák sztárja. Ha ezt tudnák a kölkök meg a menzás szakácsnénik talán mindenki másképp állna a történethez. Mindegy, rizottóból már annyi variációt főztem, nem lep meg hogy klasszik rizibizi is innen ered. Egy kis esti éhség és egy többé-kevésbé üres pénztárca meg némi alapanyag a hűtőben vett rá hogy kezdjek ezzel is valamit. Tulajdonképpen a virsli volt a hibás, megfőzni „csak úgy” már nem volt kedvem, megsütni krumplival sem. Aztán jött a villámcsapás, egy kis rizzsel még maradna akár másnapra is.
 
 
Kellbele ( 4 főre):
 
1 bögre arborio, vagy más rizottónak való rizs
1 fej vöröshagyma, apróra vágva
1 szárzeller, felkockázva
1 gerezd fokhagyma, apróra vágva
2 sárgarépa, felkockázva
Fél bögre mirelit zöldborsó
1 csokor petrezselyem, felaprítva
Nagy maréknyi reszelt parmezán
Pohárnyi száraz fehérbor
7 dl tyúkhúsleveslé
3 pár frankfurti virsli, 200 g (nem érdemes spórolni mert szar lesz szerintem)
Olívaolaj
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
 
Magasabb falú serpenyőben kis olívaolajon közepes lángon öt percig pirítottam a felaprított zöldhagymát, fokhagymát, sárgarépát, szárzellert. Hozzáadtam a rizst, megvártam ameddig a szemek kifehérednek majd felöntöttem fehérborral, nagy lángon elforraltam. Hozzáadtam a húslevesléből annyit hogy épp ellepje. Kis lángon főztem 25 percig gyakran átkeverve, a folyadékot folyamatosan pótolva.
15 perc főzés után hozzáadtam a rizshez a leszűrt borsót, karikákra vágott virslit. Mikor a rizsszemek megfőttek (enyhén még roppanós állagúak) levettem a tűzről, hozzáadtam a vajat, beleszórtam a reszelt parmezánt, felaprított petrezselymet. Végül sóztam, borsoztam. Öt percig pihentettem lefedve.
Gyors kis hétköznapi vacsora.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr582418086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása