Risotti con fegatini di pollo e broccolo - rizottó csirkemájjal, brokkolival
2010. október 25. írta: charliefirpo1

Risotti con fegatini di pollo e broccolo - rizottó csirkemájjal, brokkolival

Előre is elnézést az olaszért, épp most kombináltam össze.

Egyik vasárnap lapozgattam Locatellit, ott találtam egy érdekes receptet csirkemájjal, tésztával. Meg is főztem jól, bár elsőre a máj, tészta párosítás kicsit furcsának tűnt, de végül kurvajó kis kaja kerekedett belőle. Vajas májmártást kellett hozzá készíteni - a májat átpaszírozni szitán és a visszamaradt folyadékot a tésztára önteni. Nem akartam pazarolni és a szűrőben maradt májdarabokat kidobni így a maradék mártással eltettem hűtőbe.  Másnap meg összefőztem rizzsel. Na ebből jött az ötlet hogy ezt a kaját akár rizzsel is el lehetne készíteni, egy kis zöldséggel, mondjuk brokkolival (mer’ azt szeretem nagyon) kombinálva. Hát ennek röviden ennyi lenne a története. Egyik legjobb rizottó amit eddig főztem.
 
Kellebele:
 
500 g csirkemáj
6 shalott hagyma, 3 apróra, 3 negyedekre vágva
2 zöldhagyma, apróra vágva
200 g vaj
4 evőkanál konyak
Két evőkanálnyi sűrű (legalább 30 %-os) tejszín
2 dl fehérbor
40-50 dkg brokkoli, rózsáira bontva, szárai felkockázva
1 bögre rizottó rizs
5 dkg (nagy maréknyi) reszelt parmezán
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
10 zsályalevél
Egy evőkanálnyi pirított fenyőmag
Olívaolaj
Növényi olaj
 
Zenemellé: Bonobo, Black Sands
Italmellé: Vylyan Olaszrizling-Rajnai rizling 2009, namegpersze házi szilvapálinka
 
Csirkemájas vajmártás
A máj középső inasabb részét kivágtam és félretettem a mártáshoz, majd nagyobb darabokra vágtam.
Egy serpenyőben két evőkanálnyi olajat hevítettem és közepes lángon 4-5 perc alatt aranybarnára pirítottam a nyesedéket. Fakanállal péppé törtem majd hozzáadtam az apróra vágott shalotthagymát és 4-5 percig pirítottam még vigyázva hogy a hagyma meg ne barnuljon. Nagyobbra vettem a lángot, ráöntöttem két evőkanálnyi konyakot és flambíroztam. Felöntöttem 1 dl fehérborral és két evőkanálnyi tejszínnel, majd közepes lángon felére sűrítettem. Hozzáadtam 150 g kockákra vágott vajat miközben ismét feljebbvettem a lángot alatta. Miután az összes vaj belekerült ismét mérsékeltem a lángot és folyamatos keverés mellett megvártam ameddig teljesen elolvad. A recept szerint erre a játékra azért van szükség, hogy ne csapódjon ki a vaj. Bár itt végülis nem olyan lényeges mivel később a rizottóhoz keverem az egészet. Lefedtem és kis időre félretettem.
 
Rizottó
Egy magasabb falú serpenyőben kis olívaolajon közepes lángon 4-5 perc alatt megpirítottam az apróra vágott zöldhagymát majd hozzáadtam a rizst. Pár percig együtt forgattam, majd hozzáadtam a csirkemájas vajmártást. Megvártam ameddig rotyogni nem kezd és felöntöttem 1 dl fehérborral. Mikor teljesen elpárolgott a bor felöntöttem annyi alaplével amennyi épp ellepte. Gyakran átkeverve 25 percig főztem.
Közben egy nagyobb lábasban lobogó sós vízben néhány percig blansíroztam a brokkolit, majd jeges vízbe szedtem és félretettem.
 
Csirkemáj
Egy széles serpenyőben kis mogyoróolajat hevítettem és 2-2 percig pirítottam a feldarabolt csirkemájak mindkét oldalát. Közben sóztam, borsoztam. 4 perc után meglocsoltam két evőkanálnyi konyakkal és ezeket is óvatosan flambíroztam. - Nemárt ha kéznél van ilyenkor egy fedő ami pont akkora mint a serpenyő, így „gond” esetén hamar el lehet fojtani a lángot mielőtt az egész konyhát kigyújtanánk .- Megvártam ameddig elég az alkohol, közepesre mérsékeltem a tüzet és hozzáadtam a negyedekre vágott shalotthagymát, zsályaleveleket. 2 percig együtt pirítottam, végül beledobtam a leszűrt brokkoli darabokat, aláöntöttem egy korty fehérbort és egy percig nagy láng felett folyamatosan forgatva készre sütöttem. Hozzáadtam három evőkanálnyi vajat, megvártam amíg elolvad és levettem a tűzről.
 
Közben a rizottó is megfőtt, sóztam, borsoztam, végül maréknyi reszelt parmezánt adtam még hozzá.
Tányérra szedtem a rizottót, ráhelyeztem a brokkolis májdarabokat, megszórtam fenyőmaggal, a zöldhagyma szárából vágott vékony csíkokkal és meglocsoltam egy kis olívaolajjal.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr582399131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása