Csirkehús alaplé
2010. szeptember 13. írta: charliefirpo1

Csirkehús alaplé

 

Ennek is eljött az ideje végül. Péntek este egy szintén egy hirtelen ötlettől vezérelve kipakoltam a mélyhűtőmet. Eddig ugyanis ha bármilyen csirkés ételt csináltam akkor a nemkívánatos részeket (comb csontjai, porcogók, bőrök, farhát, szárnyvégek, stb.) mindig eltettem a fagyóba kis zacskókba. A helyzet odáig fajult hogy egy fél polcot elfoglalt már lassan ez az aprólék. Szóval fogtam mindent, belevágtam a legnagyobb, 4 literes fazekamba azt hajrá.
 
Kellbele (kb 1,5 liter alaplé lesz belőle)
 
Olyan 40 dkg a fent említett maradékokból, vagy farhát és egyébb alkatrész
2 zellerszár, félbe vágva
2 sárgarépa, félbe vágva
1 nagyobb fej hagyma, félbe vágva (épp lila volt kéznél)
2-3 szem paradicsom
Fél evőkanálnyi szemes bors
Fél evőkanálnyi tengeri só
 
A dolog roppant egyszerű, bár lehetne finomítani rajta. Kezdve azzal, hogyha hagytam volna kiolvadni az aprólékot, akkor azt 200 fokra előmelegített sütőbe lehet tenni 10-20 percre, hogy kicsit megpiruljon minden, ezután felfőzni. De egyrészt nem volt kiolvadva, másrész este álltam neki, úgyhogy nagy kedvem nem is volt ezzel szöszölni (mert épp vacsorát sütöttem mellette).
Szóval A fazékba beletettem a csirkedarabokat, pár percig közepes lángon olvasztottam, felöntöttem vízzel hogy majdnem tele legyen a fazék és hozzáadtam a zöldségeket. Megvártam amíg felforr, beleszórtam a sót, borsot, és 2 órán keresztül kis lángon gyöngyöztettem. A habját közben leszedtem. Másnap reggel mire jól kihűlt a csirkedarabokat kiszedtem, külön a zöldséget, a maradék levet pedig 4 dl-es műanyag tégelyekbe szűrtem és lefagyasztottam.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr792294069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása