Μελιντζάνες παπουτσάκια – Melitzanes Papoutsakia
2010. szeptember 01. írta: charliefirpo1

Μελιντζάνες παπουτσάκια – Melitzanes Papoutsakia

 

Azaz töltött padlizsán paradicsomszósszal. Alapból a soutzoukakia nevű kaját akartam péntek este összerakni mivel egy étteremben így hívták ezt:
 
 
De mivel a neten található receptekben nem szerepelt a padlizsán én meg mindenképpen ilyesmit szerettem volna tovább keresgéltem. Így lett végül a papoutsakia az esti menü ami nagyjából fedte az elképzelésemet: nagy adag hús, padlizsán, paradicsomszósz. Az apropó pedig hogy görög kaját főztem a korfui nyaralásunk volt. Az elmúlt egy hetet végigstrandoltuk meg motoroztuk de ami legalább olyan mókás volt, végig is zabáltuk. Úgyhogy összeszedtem egykét új ötletet, és nyugtáztam hogy a tzatzikim van olyan jó mint amit a görögök összeraknak.
 
 
Kellbele (6 főre)
 
3 közepes méretű padlizsán
Kb 80 dkg nem paprikás grillkolbász ( a legkevésbé fűszeres, natúr v. bajor)
5 gerezd apróra vágott fokhagyma
1 fej vöröshagyma apróra vágva
1 friss chilipaprika
Marék bazsalikomlevél
Marék petrezselyem, felaprítva
Pár szelet szikkadt kenyér falatnyi darabokra tépkedve
1 dl száraz vörösbor
2 dl víz
3-4 evőkanál zsemlemorzsa
2 tojás
2 dl creme fraiche
Marék reszelt füstöltsajt
6 paradicsom, héja lehúzva, felkockázva
1 400 g-os paradicsomkonzerv
1 púpos teáskanál őrölt római kömény
1/3-nyi fahéjrúd
Olívaolaj
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
 
Zenemellé: Bonobo, Black sands
Italmellé: ouzo, mézes házipálinka, száraz vörösbor (nemtommilyenvolt sajnos)
 
A hagymát, fokhagymát, petrezselymet, chilit felaprítottam. A paradicsomokat leforráztam, a héját lehúztam, apróra kockákra vágtam és félretettem. A padlizsánokat hosszában félbe vágtam, a magos részeket kikapartam.
A széttépkedett kenyérdarabokat 1 dl vörösbor, 2 dl víz keverékbe áztattam.
Egy nagy tálba kinyomkodtuk a kolbász húsát a bőréből. Két tojást, 1,5 teáskanálnyi római köményt, a fokhagyma és vöröshagyma felét, 4-5 csipet sót, borsot, petrezselymet, 2-3 evőkanálnyi zsemlemorzsát, vörösboros kenyérdarabokat (előtte jól kinyomkodtam a levét) adtuk hozzá. Jól elkevertem kézzel az egészet. Ha olyan állagú mint a fasírt akkor jó, egyébként lisztet vagy zsemlemorzsát lehet még hozzáadni. Egy nagyobb lábasban olívaolajat hevítettem és kis lángon pár perc alatt üvegesre dinszteltem a maradék vöröshagymát. Hozzáadtam a maradék fokhagymát, fél marék bazsalikomlevelet, felaprított chilipaprikát - ki lehet magozni ha valaki nem szereti a csípőset de én inkább benne hagytam, illetve nem a madárszem chilit használtam hanem a nagyobb és kevésbé erős fajtát -. 2-3 percig pirítottam még kis lángon hogy éppencsak sercegjen, aztán beleöntöttem a felaprított friss, illetve konzervparadicsomot, rádobtam az egész fahéjat. Három csipet sót és egy kis borsot adtam hozzá, megvártam hogy elkezdjen forrni majd félretettem. Egy nagy mélyebb tepsit kikentünk olívaolajjal, elfektettük benne a padlizsánokat, megtöltöttük jó púposan a húskeverékkel, felöntöttük a paradicsomszósszal. A tetejére a házi creme fraiche-emet tettem (1 dl sűrű, legalább 30 %-os tejszín, 1 dl 20 %-os tejföl keveréke) és jól megszórtam reszelt füstölt sajttal. 190 fokra előmelegített sütőbe tettem 45 percre. Pitát akartam hozzá sütni de jól otthonhagytam, így olívaolajon pirított baguette-tel ettük. Legközelebb kiveszem majd a sütőből és még 5-10 percig rotyogtatom mert a szósz kicsit híg lett. Ízre viszont eléggé rendben volt.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr102265067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása