Görög est - Grillezett csirkecombok görögsalátával
2010. július 08. írta: charliefirpo1

Görög est - Grillezett csirkecombok görögsalátával

Multhét pénteken meghívtak Juciék egy kis erkélygrillre. Annyi kitételük volt hogy a kaját én intézem ők meg gondoskodnak a megfelelő folyadékmennyiségről hogy ki ne száradjunk. Csirkére esett a voksom mert azt talán grillen elég könnyen meg lehet sütni, viszont nem akartam mellet mert azt kicsit unalmasnak találom. Aztán eszembe jutott hogy Gordon egyik műsorában a csirkecombokat úgy készítette elő hogy a csontos részről lehúzta a bőrt, ettől olyan lett mint egy pálcikára szúrt húsdarab. Grillezésnél ez tök jó mert így elég könnyen meg lehet fogni anélkül hogy az ember nyakig zsíros lenne, másrészt meg a szárán lévő inas bőrős résznek sütésnél amúgy sincs sok értelme. Szóval megvolt hogy csirkecomb, meg grill. Elég sok csirkét sütöttem mostanában különböző keleti fűszerezéssel, most inkább valami európai téma járt az eszemben. Egyrészt mert még nem nagyon csináltam, másrészt meg egy meleg nyári estéhez a mediterrán kaja szerintem jobban passzol. Olasz kaja is volt sok az elmúlt pár hétben, viszont görögöt rég készítettem. Talán tavaly vagy tavalyelőtt egy görögsalátát. Szétnéztem a neten, végül ott találtam ezt a csirkepácot, illetve a salátareceptet. Úgyhogy elugrottam csütörtök délután a piacra és bevásároltam, mivel eredeti görög joghurtot a dannon parasztvakításán kívül a Fővám téren lehet venni. Kimértet az alagsorban lévő gyros-osnál.

 
Kellbele (4 főre):
 
A csirkéhez:
12 közepes méretű alsócomb
Két evőkanálnyi friss oregánólevél felaprítva
Két evőkanálnyi kakukkfűlevél felaprítva
Egy evőkanálnyi rozmaringlevél felaprítva
1 fej, 6-8 gerezd fokhagyma kés lapjával szétlapítva
Két citrom leve
Fél bögre olívaolaj
Egy evőkanálnyi fehérborecet
Fél evőkanálnyi durvára őrölt fekete bors
Pár csepp Tabasco szósz
 
A salátához:
30-40 dkg koktélparadicsom félbe vágva
1 nagyobb kígyóuborka kb 1 cm-es kockákra vágva
3 közepes fej vöröshagyma, félbe, majd vékony szeletekre vágva
Bögre zöld vagy fekete magozott olívaolaj
20 dkg fetasajt
Kb 4 csokor friss petrezselyem levelei durvára vágva
2 oregánóág levelei
1 dl olívaolaj
1-2 csipet só
Fél kávéskanálnyi szardellapaszta
1 citrom leve
Pár csipet durvára őrölt fekete bors
 
A tzatzikihez:
40 dkg görög joghurt
Fél kígyóuborka lereszelve
Fél marék mentalevél széttépkedve
1-2 csipet só
1-2 csipet frissen őrölt fekete bors
2 gerezd fokhagyma lereszelve
Fél teáskanálnyi olívaolaj
 
Köret:
Pitakenyér
 
Zenemellé: asszem Che sudaka volt, meg talán Buena Vista
Italmellé: ez még kiegészítésre szórul de majd pótolom
 
Előző este bepácoltam a csirkét. Ehhez szépen körbevágtam minden combot a húsos rész alatt, aztán a csont mentén hosszában és lehúzgáltam a bőrt, inakat. Átlósan párszor bevágtam a húst a bőr mentén. Felaprítottam az oregánót, rozmaringot, kakukkfüvet és fűszermozsárban összetörtem. Felöntöttem pár csepp olívaolajjal, megszórtam borssal. Egy nagy tálba fél bögre olívaolajat öntöttem egy evőkanál fehérborecettel, és hozzáadtam az összetört zöldfűszereket. Belefacsartam két citrom levét, pár csepp tabasco szósszal meglocsoltam és beleforgattam a combokat. Fóliával lefedtem és hűtőbe tettem egy napig pácolódni.
Másnap egy órával a sütés előtt megszórtam 8-10 csipet sóval és jól átforgattam az egészet mégegyszer.
A salátához felszeleteltem a hagymát, felkockáztam az uborkát, a koktélparadicsomokat félbevágtam. A petrezselyem leveleit letépdestük a szárakról és egyszer összevágtam késsel. Nagyobb levéldarabokat hagytam, mivel most ez is saláta része volt, nem fűszerként akartam használni. Egy nagy tálba öntöttem az egészet és megszórtam zöld olívabogyóval. Fűszermozsárban összetörtem két-három oregánóág leveleit, fél decinyi olívaolajjal meglocsoltam, tettem hozzá egy csipet sót és fél kávéskanálnyi szardellapasztát. Összekevertem és rálocsoltam a salátára. Egy citrom levét még ráfacsartam és összeforgattam az egészet. Egy nagy salátástál alját kiraktam fetasajttal, rá egy adag saláta, aztán megint egy réteg fetasajat, még egy kis saláta és rá a maradék feta. Félretettem a hűtőbe amíg a húst sült, de előtte még megcsináltam a tzatzikit.
Ehhez ugye görög joghurt szükséges mert ami itthon van az elég híg mind. Múltkor Andi mondott egy trükköt, hogyha konyharuhán lecsepegtetjük a 20 %-os tejföl levét akkor kb. hasonló cuccot kapunk. Szerencsére erre nincs szükségem mióta felfedeztem tök véletlen a fent említett gyrosost a piacon, ha arra járunk pár decit mindig veszek.
Szóval a joghurtot egy kisebb tálban krémesre kevertem. Fél kígyóuborkát lereszeltem és kézzel kinyomkodtam a levét, aztán a joghurthoz adtam. Ráreszeltem két gerezd fokhagymát, beletépkedtem fél marék mentalevelet, megszórtam egy-két csipet sóval, fekete borssal és pár csepp citromlevet csepegtettem rá. Ezt is betettem a hűtőbe és elkezdtük sütni a csirkéket.
Ez a rész még egy kis gyakorlásra szorul de elsőre egész jó lett. Elektromos grill volt kéznél, ezt a legnagyobb fokozaton felmelegítettük és rátettük a combokat. Pár percenként megforgattuk hogy egyenletesen süljön. Olívaolajba mártogatott rozmaringággal kenegettük közben hogy ne száradjon ki. Jó fél órát sütöttük és levettük. A csontról épp nem esett még le a hús de azért átsült, tovább viszont nem akartam már pöcsölni vele mert a külseje viszont kezdett megégni.
Salátával és pitával tálaltuk. Pitát először gyúrni akartam de elment tőle a kedvem, viszont az Ázsia boltban sikerült szereznem egy adag fagyasztottat. Általában nem vagyok nagy híve az ilyesminek de mivel elég sokat melóztam ígyis, most a mirelit verzió maradt. Kiolvasztottuk és 230 fokra előmelegített sütőbe tettük tepsin pár percre. Sütés előtt a tepsit kiliszteztük, a piták tetejét meg megkentük olívaolajjal. Nagy hümmögések közepette jópár házi mézespálinka kíséretében vertük be jól.. 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr232139219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása