Hideg eperleves
2010. május 30. írta: charliefirpo1

Hideg eperleves

 

A recept Hugh Fernley Whittingstall-é, River cottage meg a kedvenc vasárnapi sorozatom. Vasárnap reggelente mostanában mindig erre nyitogatjuk a szemünket bár ma nem sikerült megnéznem mert még délelőtt kimásztam a konyhába hogy végre tényleg ebéd legyen ne korai vacsora. A levesre már nem emlékszem mikor csinálta, neten kutakodva leltem rá. Epret sikerült megint venni faszát a piacon még tegnap, de nem akartam sütit vagy ilyesmit csinálni mer az már volt multkor. Ez a leves meg elég jól hangzott. Egyrészt nem az a bonyolult történet, másrészt meg kell bele az epren kívül még édeskömény aminek kiváncsi voltam az ízére. Jaigen, meg vásárlás közben a Fővámtéren betévedtünk a Match (asszem match. de lehet más, azott az elejében) melletti gyros-oshoz. Nem gyrost akartunk enni csak szomsajak voltunk. Vagy a sors akarta így, mindensetre nemcsak gyros van ott, hanem pl. eredeti görög joghurt is....
 
Kellbele (2-3 főre):
25 dkg eper
Fél édeskömény felkockázva
Egy evőkanálnyi vaj
1,5 dl rosé bor (Wunderlich)
1 dl víz
3 evőkanál barnacukor
3 evőkanál sűrű joghurt, vagy joghurt és 20 %-os tejföl keveréke fele-fele arányban
Fél citrom leve
Zenemellé: Africaffé
 
Kis lábasban közepes lángon felolvasztottam a vajat, rádobtam a felkockázott édesköményt és 10 percig kis lángon pirítottam. Közben az epret megmostam, egy tálban kézzel szétnyomkodtam és megszórtam két evőkanál barnacukorral.10 perc után felöntöttem a köményt a roséval, meg még egy deci vízzel és pár percig főztem nagy lángon. Aztán ment utána a cukrozott eper a levével együtt. Még kb 5 percig rotyogtattam, facsartam bele egy fél citrom levét, még egy kis cukrot szórtam bele levettem a lángról és botmixerrel összetörtem.
Behűtve egy evőkanálnyi joghurttal ettük. Faszakis nyári gyümölcsleves.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr932042877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása