Vörösboros kacsamell vilmoskörtével, pak choi-jal, krumplipürével
2010. május 25. írta: charliefirpo1

Vörösboros kacsamell vilmoskörtével, pak choi-jal, krumplipürével

 

Az eredeti neve meg duck breast with cherry and port sauce and mashed potato. Annyi hogy a ráknak se volt kedve 7 papírért portóit venni, a cseresznyék a piacon meg még olyan csoffadtak hogy szintén zenész. Viszont volt otthon még a multkori radicchiós körből egy kacsamell ami már elég régóta pihent a fagyóban és épp ideje lett volna kezdeni vele valamit. A gombás, meg miegyébb mártásokat már untam ez a gyümölcsös meg tetszett amúgy nagyon. Talán majd ha végre eljön idén a cseresznyeszezon akkor megpróbálom megint. Most viszont rövid gondolkodás után a cseresznyét kicseréltem vilmoskörtére, a portóival kapcsolatban kértem gyors telefonos segítséget Marcitól, a lakótársamtól aki elsőre a marsala-t ajánlotta, gyorsan kiröhögtem majd előrukkolt egy kivitelezhetőbb pinot noir-ral. Ezt sikerült is gyorsan beszereznem az ósönben. Még egy vicces hozzávaló volt, a pak choi. Fingom nemvolt miez, elsőre kínai kelre tippeltem. Aztán miközben a piacon kóvájogtunk és kedvenc zöldségesemnél készültem a szokásos zöldfűszereket megvenni még szombaton megakadt a szemem egy ilyen tenyérnyi méretű, ovális fehér a végén meg zöld levelű micsodán. Elsőre endivíára tippeltünk de felvílágosítottak hogy ez bizony a pak choi. Szóval végül ezis meglett.. Tegnap csináltam meg ahogy terveztem, bár mire hazaértünk már kopogott a szemünk a félnapos kirándulástól. Szerencsére asszem hozzám képest is gyorsan meglett.
Kellbele ( 2 főre, de az szerintem jól fog aludni utána):
1 kb 25 dkg-os kacsamell, bőrös oldala átlósan keresztbe beirdalva a szokásos módon
Frissen őrölt fekete bors
Olívaolaj
3 nagyobb szem újkrumpli
1 dl tej
25 g vaj
1,5 dl vörösbor (Teleki Pinot Noir)
2 dl tyúkhúsleves lé
5-6 kakukkfű ág
1 vilmoskörte, meghámozva, kimagozva, 2 cm-es kockákra vágva
3 pak choi
2 gerezd fokhagyma
2 evőkanál szójaszósz
 
Italmellé: Teleki Pinot Noir, 2008
Zenemellé: még mindig Bob Marley
 
Szóval a három szem krumplit megmosta Évi és feltette egy közepes méretű lábasban sós vízben (olyan 8-9 csipet sóval) főni mert ő lett este a krumplipüré felelős. Én közben bevagdostam a kacsamell bőrét, és egy nagyobb serpenyőben kis olívaolajat melegítettem. Kis lángon a bőrös oldalával lefelé beletettem a húst és 7-8 percig sütöttem. Eddig asszem itt mindig elrontottam mert nem sült ki eléggé a zsírja és egy kicsit nyers maradt a bőre. Ezalkalommal már majdnem megközelítette a tökéletest, de legközelebb ha azt gondolom hogy már jó akkor még sütőm pár percig és akkor tényleg jó is lesz. Most se volt rossz mert azért a nagyja zsír kisült és szépen megbarnult de ráfért volna még egy-két perc. Utána gyorsan megforgattam hogy minden oldala színt kapjon és kivettem egy előmelegített tányérra pihenni. Ez nálam a mikróba pár evőkanál vizzel beteszem a tányért és melegítem 1-2 percig trükk, eddig hét hónap alatt csak egyet sikerült szétrepeszteni szóval viszonylag stabil folyamatnak mondható. A serpenyőből leöntöttem a kisült zsír és olaj keveréket és félretettem ínségesebb napokra pirítós mellé. A serpenyőt visszatettem a tűzre és beleöntöttem 1,5 dl bort. Hagytam fél percig forrni és visszatettem a kacsát, mellé a feldarabolt vilmoskörtét és kakukkfű ágakat. Megvártam hogy felforrjon és takarékon 25 percig rotyogtattam, olyan 5 percenként megforgattam a húst hogy minden oldala egyenletesen párolódjon. Közben a krumpli olyan 20-25 perc alatt megfőtt, hagytuk hűlni pár percig letakarva és leszedte Évi a héjját. Utána egy nagyobb tálba lereszelte mert krumplitörőm még mindig nincs, megszórta 4-5 csipet sóval, 2-3 csipet frissen őrölt fekete borssal, 2 evőkanálnyi olívaolajjal meg hozzáadtuk a deci felmelegített tejet. Először botmixerrel aztán meg villával krémmé dolgozta össze és félretettük lefedve. Én meg addig a pak choi külső leveleit leszedtem, hosszában félbe vágtam, egy tálba tettem és megszórtam a két gerezd reszelt fokhagymával, 2-3 evőkanál light szójaszósszal, pár csipet fekete borrsal és összeforgattam. Egy felhevített serpenyőbe dobtam őket és kb fél perc alatt minden oldalukat hirtelen megpirítottam. 20-22 perc párolás után feljebbvettem a kacsa alatt a lángot és 1.2 perc alatt besűrítettem a levét. Három kb 2 cm-es kocka vajat dobtam bele a végén, megvártam hogy elolvadjon és kivettem a húst pár percre pihenni. A tetejére szintén tettem egy kis kocka vajat. Hát röviden ennyi.

Bár étteremben még nem volt szerencsém találkozni kacsával de asszem most sikerült pont rozéra készíteni és bár a cseresznyés kivitelt sem sikerült összerakni a vilmoskörte nagyon ment hozzá...

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr842031703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása