Vasárnapi ebéd I. – Zöldborsókrémleves
2010. május 10. írta: charliefirpo1

Vasárnapi ebéd I. – Zöldborsókrémleves

Mivel nemrég írtam hogy hízok mint a disznó, viszont a főzés meg lassan olyasmi lesz nálam mint a drog ezért gondoltam a szombat esti nagy zabálásokat átteszem inkább vasárnap délre. A vasárnapi ebéd leszámítva azt hogy egyik kedvencem Gordon is ugye nagyon rajtavan ténlyeg tök jó dolog. Sajnos igazi vasárnapi ebédes mókában sokáig nem volt részem, viszont gyerekkoromból tök jó emlékeim vannak. Mikor öreganyámnál falun rotyogott a húsleves a tűzhelyen (ha eléggé nagy paraszt akarnék lenni megkockáztatnám még a spárheltet is), meg sült a hús a sütőben és utána jó ebédhez szól a nóta mellett butára burkolta magát az egész család, ejj deszép is volt.
Na valami ilyesmi forgott a fejemben mikor ezt a vasárnapi étkezést kitaláltam. Sajnos a család már széthullott, de Évi és barátok vannak, úgyhogy lehet felkéne eleveníteni ezt a dolgot. Egy bökkenő van hogy lassú vagyok (és most a kedves barátok nem röhögnek) meg hogy elég rövid a hétvége az ilyesmihez, dehát evésre ugye nem kellene sajnálni az időt. Szóval most vasárnap is nekikezdtem egy háromfogásosnak, miután kipucoltuk a kecót. A főfogás már megvolt, a kisérőket kellett még kitalánom. Valami olyasmiket ami könnyen megvan, nemtúl időigényes és nem is püffedünk fel tőle egyből. Ezt a levest meg valamelyik műsorban már hallottam, gyorsan rákerestem és össze is dobtam pikkpakk.
 
Mentás zölborsóleveles ( 4 főre)
 
250 g fagyasztott zöldborsó
A marék apróra vágott mentalevél
Kb 2 dl creme fraiche
Frissen őrölt fekete bors
1 nagy marék friss salátalevél vékony csíkokra vágva (vizitormával lenne jó, de azt csak rendelésre szállít a zöldségesem)
 
Zenemellé: Kid british
Italmellé: Nyakas, Budai cuvée
 
Egy közepes méretű lábasban vizet forraltam. Beleszórtam a zöldborsót és kb 5 percig főztem, majd beledobtam a megmosott, felaprított salátaleveleket és mentát. Még kb 2 percig főztem és leszűrtem. Creme fraiche-t még mindig nem kerestem úgyhogy miközben főtt a borsó kikevertem 1 rész 20%-os tejfölt 1 rész 20 %-os főzőtejszínnel egy bögrében. A borsót, salátát, mentát leszűrtem, a levét félretettem. A zöldségeket a lábasban amiben főtt botmixerrel elkevertem a creme fraiche-sel, és még adtam hozzá a főzőléből ameddig krémleves állagú nem lett. Visszatettem a tűzre és összeforraltam. Megszórtam 7-8 csipet sóval, borssal és parmezánforgácsokkaé tálaltam. Asszem ennél egyszerűbb levest még nem csináltam, és ahhoz képest nem is lett rossz. Jó az asztalt nem fejeltem le tőle, de finom volt és még maradt is hely a főételhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr411991270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása