Tőkehalas rizotto
2010. április 17. írta: charliefirpo1

Tőkehalas rizotto

És akkor mulhét végén az előző esti születésnapi buli után sikerült még egy rizottót összepakolnom barátaimnak vasárnapi ebéd gyanánt. Majdnem ebéd is lett belőle, szerintem magamhoz képest tök jó voltam, csak bő egy órát késtem a tálalással. Ezalkalommal mentségemre legyen olyan másnapos voltam hogy végig majd el ájultam a tűzhely felett. Szerencsére magára a kajára ez nem volt hatással szerintem egész jól sikerült. Rizottót még sose csináltam így gondoltam az elsőnek már csak megadom a módját. Ki is néztem egy tök jó receptet amit hétközben láttam a tévében. Tőkehallal volt, halat már úgyis rég ettem gondoltam jó lesz. Most először ért csalódás a Fővám téren, mert nem találtam friss tőkehal filét. Alapból füstölt kellett volna bele de ezen hamar túltettem magam, már annak is örültem hogy sikerült kapnom (végül az ósön volt a befutó bármennyire is meglepő de pont volt). A nagypiac egyik halasa mondjuk mókás volt, mert egyből rávágta hogy van aztán elkezdte mérni nekem a tonhalat. Mondom tőkehal, asztmondja, hogy az mindegy majdnem ugyanaz az íze. Egy "majd még szétnézünk és visszajövünk"-kel hagytuk ott gyorsan, pofám leszakadt....

Nadeakkor a recept.

Kellbele (mindig elfelejtem, de általában 4-5 főre elég a legtöbb recept amit eddig leírtam):

2 gerezd fokhagyma, összetörve
4-5 babérlevél
4-5 friss kakukkfű ág
fél liter tyúkhúsleveslé (hallé v. zöldségleveslé kellett volna, de csak ilyen volt otthon)
300 g rizottó rizs (arboriot vettem, mondtam megadom a módját de megérte)
35 dkg tőkehalfilé
6 dl tej
1 finomra vágott shalotthagyma
1 póréhagyma finomra aprítva
3 evőkanál mascarpone
1 marék reszelt parmezán
Egy marék spenótlevél megtisztítva, felaprítva
Egy marék petrezselyem, felaprítva
1 fél citrom leve

Frissen őrölt fekete bors

Italmellé: hálistennek volt, bár leginkább forró teát kívántam.

Egy nagy serpenyőben kis olívaolajat melegítettem, beledobtam fél percre a babérlevelet, késsel széttört fokhagymát, kakukkfüvet. Fél perc után felöntöttem 2,5 dl tyúkhúsleveslével, 2,5 dl sima vizzel. Három-négy csipet sót szórtam bele, megvártam míg felforr és hozzáadtam 30 dkg rizst (ami jó másfél bögre volt). Hat percig főztem folyamatosan kavargatva, utána leszürtem, kiszedtem belőle a babért, hagymát, kakukkfüvet és egy nagy tálban szétterítettem hűlni.
A tőkehal mindkét oldalát megszórtam sóval, borssal. A serpenyőben ismét olajat melegítettem, mikor kezdett forrósodni beletettem a halat és mindkét oldalát nagy lángon 2-3 percig sütöttem, ameddig a színe aranybarnává nem lett. Felönöttem tejjel hogy épp ellepje, beledobtam még 2 babért, meg két kakukkfűágat és öt percig pároltam közepes lángon.
Levettem a tűzről és hagytam a tejjel együtt kihülni.
A serpenyőé volt a főszerep aznap délután, megint ő következett. Az apróra vágott shalott- és póréhagymát 2-3 percig közepes lángon sütöttem kis olívaolajon, hozzáadtam a félretett rizst és felöntöttem 1 dl tyúkhúsleveslével, meg tejjel hogy épp ellepje. Közepes lángon kb 10 pecig főztem (már nem emlékszem pontosan, de a levét majdnem teljesen elfőtte, a rizsszemek meg még épp roppanósak voltak). Levettem a tűzről, rászórtam a spenótot, beledobtam a mascarponét, reszelt parmezánt, meg még egy kis sót, borsot és jól összekvertem. A tejből kivettem a halat, összevágtam falatnyi szeletekre és wokban nagy láng alatt kis olívaolajon 1-2 perc alatt átmelegítettem. Hozzákevertem ezt is a rizshez, vágtam rá pár parmezánforgácsot, meg kis citromlevet facsartam még a végén bele.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr731929666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása