Tagliatelle chorizo kolbásszal, paradicsommal
2010. március 25. írta: charliefirpo1

Tagliatelle chorizo kolbásszal, paradicsommal

Héten azér alátámasztottam eddig a "szeretem a tésztát" részt. Tegnap pl. tésztát akartam enni, bár hétfőn ugye volt a gombás spagetti, kedden viszont csak egy gombásrántottát sikerült összerakni mert kicsit fáradt voltam mindenmáshoz. Sokmindent nem akartam venni, hazafelé beugrottam boltba egy csomag tagliatelle-ért azt ennyi is volt. Akadt még ezaz a hűtőben, gyorsan összevágtam a vacsorát meg a mai ebédünket. Egy fontos hozzávaló ugye azért akad benne, a chorizo. Nem tudom lehet-e kapni valahol, gondolom biztos. Ami nekünk a hűtőben leledzett az egyenesen Barcelónából jött hozzánk mert nagyon rendes és jófej barátaim vannak akiknek néha eszébe jutok :)
Más kolbásszal is biztos jó lehet, de pont ezért akartam megcsinálni mert ez lett volna benne a lényeg. Az íze az neméppen a pick vagy más hazai kolbászfajtákhoz hasonló, majdnem inkább édeskésnek mondanám. Aztán lehet mellélövök ezzel, de paprikásnak, sósnak nemnagyon nevezném. Színre, állagra mint a téliszalámi, ízre hálisten nem mert azt ki nem állhatom.

Szóval akkor.

Kellbele:
Fél csomag tagliatelle tészta (250 g)
6 koktélparadicsom félbe vágva
kb 10 dkg nagyon vékonyra vágott a fent említett chorizo-ból
1 zöldhagyma apróra vágva
1 fokhagyma, nagyon vékony szeletekre vágva (direkt nem aprítottam most fel, mert látni akartam benne a végén ezt is)
kb fél marék ricotta szétmorzsolva
parmezán
kis csokor bazsalikom
1 chilipaprika apróra vágva
fél marék petrezselyem apróra vágva
1 evőkanál fehérborecet

frissen őrölt tarkabors
2 kakukkfűág
1 csipet szárított oregano
olívaolaj

Zenemellé: prem joshua - dakini lounge
Italmellé: már le sem merem írni, megint a hiltop

A tésztát megfőztem (nagy lábas, lobogó víz, 9 csipet só, egy evőkanál olaj -ez egyesek szerint nem kell de én reflexből öntök bele - ) 9 perc alatt, leszűrtem, egy bögrényi főzőlevet félretettem. A Wokunkban kis olívalajat melegítettem és kis lángon elkezdtem pirítani a fokhagymát, chilit, az összeaprított bazsalikom szárát, közben megszórtam kis szárított oreganóval. Fél perc után beledobtam a kolbászt, meg a két kakukkfűágat. Két perc sütés után hozzáadtam a paradicsomot, és nagy lángon még fél percig pirítottam ( lehet fél perc se volt mert nem akartam hogy a paradicsom elkezdjen levet ereszteni, szétesni). Hozzáöntöttem a tésztát, meg fél bögre főzőlevet, a kanál ecetet. Megszórtam a szétmorzsolt ricottával, sóval, borssal. Csak annyi ideig forgattam ameddig el nem kezdett szétolvadni a túró. Belekevertem a petrezselymet, felaprított bazsalikomot. Tányérra szedtem, megszórtam még a zöldhagymával, parmezánnal (most nem reszeltem, hanem gyümölcshámozóval vékony szeleteket vágtam), még egy kis örölt borssal, olívaolajjal.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr661869172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása