Ismét levelestészta
2010. február 19. írta: charliefirpo1

Ismét levelestészta

Ezt most annyira nem ragoznám túl, lényeg hogy kedden megsütöttem a maradék hátszínt, hozzá meg egy elég jó sajtmártást sikerült összedobnom. A köret meg annyira jól sikerült hogy akartam még ilyet enni csak más kivitelben. A levelestésztával pedig ismét felvettem a harcot :)

Szóval kukoricával, paprikával, cukkinivel, csirkemellel töltött levelestészta jalapeno-s sajtmártással

Kellbele:

Sajtmártás:
1 marék cheddar sajt lereszelve
1 marék trapista sajt szintén lereszelve
1 fej shalott hagyma (jó a vörös is) apróra vágva
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
1,5 dl tyúkhúsleveslé
1 dl fehérbor (Hiltop – Királyleányka)
Kb 1,5 dl tejszín
6-7 karika jalapeno paprika durván felaprítva
3 chili paprika kimagozva, felaprítva
Frissen őrölt fekete bors, só
Vaj
Olívaolaj


Töltelék:
Kell ugye a fenti mártás
1 csirkemell (fűszersó, olívaolaj, rozmaring, kakukkfű, vaj)
1 konzerv kukorica fele
1 közepes méretű cukkini átlósan kb 1,5 cm-es darabokra szelve
1 fél fej kaliforniai paprika még egyszer félbe vágva (szóval két negyed)
Szárított oregánó
Só, frissen őrölt fekete bors
1 levelestészta kb öt forintos vastagságúra nyújtva
Vaj
1 felvert tojás

Először is megcsináltam a sajtmártást még előző este. Kis serpenyőben olívaolajon vajat olvasztottam és megdinszteltem a shalott hagymát kb. 10 perce alatt. Beledobtam a fokhagymát, chilit, jalapeno-t, és még kb. 1-2 percig sütöttem kis lángon. Felöntöttem a fehérborral, tyúkhúsleveslével, és közepes lángon elfőztem a levét. Addig rotyogtattam ameddig a hagymák kezdtek szétesni és az egész egy masszává nem kezdett válni (közben asszem egyszer öntöttem még egy kis leveslét hozzá). Utána beledobtam a sajtot, meg ráöntöttem a tejszínt. Folyamatosan kevergetve megvártam hogy teljesen felolvadjon, megsóztam, megborsoztam.

Aztán jött a csirkemell. Ehhez már jól bevált folyamat van, először forró serpenyőbe kis olívaolajat löttyintek, és a befűszerezett csirkemell mindkét oldalára hirtelen kérget sütők (sütöm ameddig színt nem kap). Aztán kivajazott jénai tálba beleteszem - most dobtam mellé még egy rozmaring és két kakukkfű ágat mert épp volt - lefedem alufóliával és 190 fokra melegített sütőben 20 percig párolom. Leszedem a fóliát és pár percenként meglocsolva a kifolyt lével hőlégkeveréssel 5-10 percig sütöm.

A következő a zöldek voltak. A kukoricát vajon 5-10 percig pároltam, a paprikát, cukkíniket meg grillrácson megsütöttem. A paprikáról lehúztam a bőrt, aztán apróra vágtam mindent. Az egészet egy tálban összekevertem a kukoricával, meg a feldarabolt (apróra, fél centis kis darabok, inkább forgács) csirkemellel. Megsóztam, megborsoztam, meg megszórtam oregánóval.

A levelestésztán (bolti) nyújtottam még egyet, hosszúkás téglalapokat vágtam ki belőle és megkentem olvasztott vajjal. A közepére helyeztem a tölteléket, ráöntöttem a tetejére a sajtmártást. Felhajtottam a tésztát kb. bukta formára. A tetejét, oldalát megkentem a felvert tojással.

Egy tepsire sütőpapírt fektettem és 175 fokon 30 perc alatt megsütöttem. Kis tejfelt elkevertem aprított snidlinggel, azzal ettük meg jól! :D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr881772327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pizs (törölt) 2010.02.19. 08:50:56

Kreativ blogger díjat nyertél! Részletek a blogomban. :)
süti beállítások módosítása