Leveles tésztás mókák szilveszterre
2010. január 02. írta: charliefirpo1

Leveles tésztás mókák szilveszterre

31-én nem volt kedvem nasit venni estére, gondoltam inkább sütök sütit. 30-án előszilveszter volt, meg ragu levelestésztában meg utána egy gyors elájulás. A ragu jó lett, de a tésztával megint megszenvedtem, de nem adom fel, szóval megint nekiestem :D

Három fajta levestésztát csináltam, sajtosat, gombásat meg almásat.

Szóval:
1)
Levelestészta gombás töletelékkel.

Kellbele:
25 dkg csiperkre vékony szeletekre vágva
1 csokor petrezselyem apróra vágva
1 marék snidling apróra vágva
10 g vaj
olívaolaj

bors
1 deci tyúkhúsleves alaplé
1 deci vörösbor
két evőkanál liszt
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
1 fej lilahagyma apróra vágva

 

A Wokomba kis olajat löttyintettem, azon megfonnyasztottam 10 perc alatt a lilahagymát. Utána nagy lángon megpirítottam a gombát (közben a fokhagymát is beledobtam), mikor mepirult megszórtam frissen őrölt tarka borssal meg egy kis sóval, hozzáadtam a lisztet meg a vaj felét. Elkevertem, ráöntöttem a levest meg a vörösbort, és pár perc alatt besűrítettem. A legvégén beleszórtam a zöldfűszereket.Hagytam kihűlni, a tésztát még ngyújtottam egy kicsit, kb olyan vastagra mint egy százas fele. Megkentem felvert tojással, rátettem egy kis kanállal a gombás raguból, ráhajottam a tésztát, jól összenyomkodtam a széleit és megkentem a tetejét is tojással meg őröltem rá még egy kis borsot. 200 fokos sütőben 25 perc alatt megsütöttem (tepsiben, sütőpapíron).

2)
Leveles tészta sajtos töltelékkel.
Kellbele:
15 dkg cheddar sajt lereszelve
kis marék dió (le kell forrázni, egy percig álni hagyni a vízben, leszűrni és hagyni kiszáradni)
kis marék rukkola apróra vágva
kis csipet só
kevés tarkabors
egy deci tejszín
fél evőkanál liszt
dióolaj

 

A diót kevés dióolajon megpirítottam, a liszttel megszórtam, felöntöttem tejszínnel és hozzáadtam a reszelt sajtot. Mikor kezdett besűrűsödni beledobtam az apróra vágott rukkolát, meg egy kis sót, borsot.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3)
Leveles tészta almalekvárral.
Kellbele:
4 zöld alma meghámozva, felkockázva
kis víz
2 evőkanál cukor
egy lime leve
kis marék felaprított mentalevél

Ezt a tölteléket multkor palacsintába tettem és nagyon jó lett, most kipróbáltam tésztába sütve is. Pofoneccerű, az almát egy serpenyőben lassű tűzön kis víz alatt (mindig hozzá kell adni egy nyeletet) pépesre főztem kb. fél-háromnegyed óra alatt. A végén hozzáadtam a cukrot, limelevet és a mentaleveleket.

A tésztát mindhárom esetben úgy csináltam meg mint a gombásnál, csak a sajtos töltelékhez egy bögrével köröket vágtam és még egy kis reszelt sajttal is megszórtam.
Legközelebb lehet hőlégkeveréssel sütöm mert akkor állítólag a tészta jobban felpüffed, meg ropogósabb lesz. Ja az almás verziónál még két kanál mézet is melegítettem egy kis lábasban és mikor eléggé folyós lett belecsavartam egy citrom levét.Öt perccel mielőtt megsült volna a süti ezzel kentem meg őket.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr761639127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása