Tojásos nokedli
2011. április 24. írta: charliefirpo1

Tojásos nokedli

 Nem emlékszem mikor ettem utoljára, sütni meg még nem sütöttem pedig nem egy atomfizika. Mindig elintéztem azzal hogy száraz tésztát főztem és azzal kevertem el a tojást meg még esetleg ha olyanom volt akkor megszórtam ezzelazzal.

Minap a karajon meg megláttam azt kedvem támadt kipróbálni. Meg közben kiderült hogy Évi nagy kedvence.
A kacsazsír egy múltkori, igenjól sikerült kacsacombsütés maradéka volt. A salátához meg sima ecetet akartam használni de szerencsére elfogyott így almaecet került bele végül.
 
Kellbele (3-4 főre):
 
Nokedli
40 dkg liszt
10 dkg búzadara
Egy evőkanál olívaolaj
2 tojás
1,5 dl langyos víz
 
Rántotta
4 felvert tojás
1 zöldhagyma, vékonyra szeletelve
5 dkg húsos szalonna, vékonyra szeletelve
Kacsazsír
Frissen őrölt fekete bors
Tengeri só
 
Ecetes saláta
Két-három nagymaréknyi fejessaláta levél
Másfél evőkanálnyi almaborecet
Fél evőkanálnyi cukor
Csipetnyi tengeri só
1-1,5 dl víz
 
Italmellé: Légli Rozé
Zenemellé: Zaz – Insinuendo
 
A nokedlihez 40 dkg liszttel elkeverünk egy csipetnyi sót, a búzadarát, közepére ráütjük a tojást, meglocsoljuk olívaolajjal és némi vizet hozzáadva nokedli állagúra keverjük. Vizes tányéron késsel lobogó sós vízbe szaggatjuk. Addig főzzük ameddig fel nem jönnek. Leszűrjük, pohárnyit félreteszünk főzővízből.
A salátához a leveleket megmossuk, lecsepegtetjük majd nagyobb darabokra szaggatjuk. Az öntethez elkeverjük az ecettel a cukrot, sót, végül vízzel hígítjuk. A salátaleveleket megforgatjuk benne, hűtőbe tesszük tálalásig.
Magas falú serpenyőben két evőkanálnyi kacsazsíron megpirítjuk a szalonnát, tányéron hagyjuk lecsepegni. A tojást enyhén felverjük, sózzuk, a serpenyőbe öntjük, összekeverjük. Fél perc után hozzáadjuk a nokedlit (ha közben összeállt volna a főzővízből fel lehet lazítani), kis zsírt locsolhatunk még rá, majd összesütjük.
Ha szükséges sózzuk, borsozzuk.
Megszórjuk pirított szalonnával, hagymaszeletekkel, és a hideg ecetes salátával jól bezabáljuk..  

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr952852086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása