Még mindig van abból a kurva madárból?
2010. december 30. írta: charliefirpo1

Még mindig van abból a kurva madárból?

Egy kis rövid szösszenet a hogyan hasznosítsuk a maradékot karácsony után témához, ha nem szeretnénk a széttrancsírozott madarat egyszerűen megmikrózni és benyomni. 

1)

Pulykaragu leves
 
A pulyka farhátból, maradék combból, szárnyból, püspökfalatból (gyakorlatilag minden ami nem mell) főztem egy jókis alaplevet, így: http://fast-food.blog.hu/2010/09/13/csirkehus_alaple
 
Ezután leszűrtem, kis dobozokban lefagyasztottam, egy litert félretettem a leveshez. A megfőtt csontos húsdarabokról leszedegettem a húst, a csontokat kidobtam.
 Kis olívaolajon apróra vágott póréhagymát, sárgarépát, szárzellert, csicsókát, paszternákot, negyedekre vágott csiperkegombát pirítottam. 1,5 dl fehérbort adtam hozzá, majd elfőztem a levét. Felöntöttem egy liter húsleveslével, sóztam, borsoztam, fél órán át főztem kis lángon. 25 perc után beleszórtam még fél zacskó mirelit zöldborsót, hozzáadtam a húsdarabokat. Nagyobb tálban elkevertem 1 dl tejfölt 1 dl tejszínnel, majd folyamatosan keverve felmelegítettem a levessel és visszaöntöttem az egészet a fazékba. Kis olívaolajon fél perc alatt megpirítottam két gerezd apróra vágott fokhagymát két rozmaringág felaprított leveleivel, majd ezt is leveshez adtam. A végén megszórtam jósok petrezselyemmel. Pirítóssal ettük meg vasárnap ebédre.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 2)
Cézársaláta pirított pulykamellel
Ezt meg tegnap este burkoltuk be levezetés gyanánt. Összeraktuk a cézársalátát, emígyen: http://fast-food.blog.hu/2010/04/19/caesar_cardini_salataja
 
Wokban kis olívaolajon maréknyi felaprított kolozsvári szalonnát pirított Évi, majd rászórt két maréknyi széttrancsírozott pulykamellhúst, falatnyi darabokra szedett kenyeret. Meglocsoltuk még egy nagy löket olívaolajjal, pár perc alatt aranybarnára sütöttük az egészet. Ez került a salátalevelek tetejére jósok parmezánnal.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr392547772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása