Revani
2010. november 23. írta: charliefirpo1

Revani

Basbousa (Arabic), revani (Turkish) or ravani and revani (Greek ραβανί and ρεβανί) is a sweet cake made of a semolina soaked in syrup. Coconut is a popular addition. The syrup may also optionally contain orange flower water or rose water. It is found in the cuisines of the Eastern Mediterranean under a variety of names. It appears to be a variant of the Egyptian dish ma'mounia. In southern Greece, it is called ravani, while in the north, it is called revani. It is a traditional dessert in Veria. Basbousa is often called "Hareesa" in Levantine Arabic countries.

Ezt a sütit itthon ismertük meg, Melinda készítette el egy alkalommal. Eléggé rákattantak Marcival, ami érdekes, mert Marek nincs túlzottan oda az édes cuccokért. Nagy Corfu rajongók, már jópárszor jártak a szigeten, ott ismerték meg ezt a desszertet is.
Ami meg nekem megtetszett benne, hogy egyrészt pofonegyszerű, másrészt meg akár magában is vidáman fogyasztható, mert a sziruptól ami rá kerül olyan baklavás állagot kap az egész.
Aztán a minap még Jamie is ezzel bohóckodott, na akkor jött az ötlet hogy hétvégére ez pont jó lesz majd lekísérni a harcsapaprikást.
Amit eléggé eltalált mellé az a görög joghurt volt, ezzel fogyasztva nem lesz olyan tömény mintha magában enné az ember. Most a joghurt mellett döntöttem én is, de szerintem egy jófajta vanília- vagy citromfagylalttal is odab****. A semolina-t kihagytam mert lövésem nincs miaz, vadászni meg nem volt kedvem, talán majd legközelebb.
    
 
1,5 bögre kenyérliszt
1 bögre tejföl
Fél bögre mogyoró olaj
1 zacskó sütőpor
3 tojás, felverve
Két narancs reszelt héja
Két citrom reszelt héja
Két evőkanálnyi barnacukor
Csipetnyi só
 
Öntet
Négy evőkanálnyi méz
Két narancs leve
Két citrom leve
5 g nyers pisztácia
 
Mellé:
20 dkg görög joghurt
Fél marék mentalevél, felaprítva
 
Tulajdonképpen egész egyszerű a dolog mert egy alap piskóta / muffin kicsit feldobva ezzel-azzal.
Egy nagy keverőtálba szitáltam a lisztet, megszórtam egy csipet sóval, hozzáadtam a sütőport, barnacukrot, a narancs és citrom héját. Egy másik, kisebb tálban habosra vertem a tojásokat, elkevertem a tejföllel, olajjal majd a tésztához adagoltam. Fakanállal többé-kevésbé csomómentesre kevertem pár perc alatt. Akkor jó ha nokedli állagú, enyhén nyúlós a tészta. Kivajazott jénai tálban egyenletesen elterítettem, majd 170 fokra előmelegített sütőbe tettem 45 percre sülni.
Mikor készvolt kivettem és félretettem kihűlni. A tetejét sűrűn megszurkáltam késsel egészen a tál aljáig hogy később a szirup fel tudjon majd szívódni teljesen.
Közben Egy serpenyőben közepes lángon gyorsan megpirítottam a pisztáciát (fél perc se kell neki) majd hozzáadtam a mézet. Megvártam hogy folyós legyen majd rálocsoltam a citrom és narancs levét is. Az egészet összekevertem és ráöntöttem a piskótára. Olyan fél, egy óra kell neki hogy a folyadékot teljesen magába szívja.
Egy nagyobb tálban a joghurtot simára kevertem a durvára aprított mentalevelekkel, ez került a süti mellé még. Nem is kell ennél több asszem.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr202468916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása