Vasárnapi ebéd - Gombás Rizottó
2010. május 24. írta: charliefirpo1

Vasárnapi ebéd - Gombás Rizottó

 Vasárnapra gombát terveztem merhogy a hétvégére összeraktam már fejben a recepteket jóelőre köszönhetően a hosszú hétvégi zárt boltoknak. Szombat csirke, vasárnap gomba, mameg talán kacsa lesz ha sikerül. Tegnap a reggeli után bicajoztunk egy nagyot és viszonylag későn értünk haza úgyhogy gyorsnak kellett lennie az ebédnek, a rizottó meg hama megvan. Csirkéset meg halasat már csináltam a gombás így adott volt a sorban. Bár végülis rizottót bármiből lehetne csinálni de gondoltam előbb végigveszem a klasszikusokat, a kávés tengeri sünöset meg majd a végére hagyom. Merhogy ilyen is van, valamelyik nap Heston Blumenthal ismerkedett épp vele a tvpaprikán. Nadevissza a gombáshoz, amimeg Olivér receptje. Könyv szerint különböző illatos erdei gombákból kellene csinálni de mivel ezek kurvadrágák és fizu még messze van meg a kocsi is beszart így inkább csak csiperkét meg laskát vettem hozzá.

Kellbele (2-3 személyre)
Olyan 15-20 dkg kisebb fej csiperkegomba, negyedekre vágva
15-20 dkg laskagomba nagyobb darabokra szeletelve
2 fej shalott hagyma felaprítva
1 újhagyma vékony karikákra vágva
1,5 dl fehérbor (Wunderlich Olaszrizling, 2009)
3 dl csirkehúslé
1 dl 30 %-os tejszín
1 nagy marék reszelt parmezán
1 fél marék petrezselyemlevél apróra vágva
7-8 szál kakukkfű levelei felaprítva
Fél marék metélőhagyma felaprítva
Olívaolaj
Egy fél citrom leve
Frissen őrölt fekete bors
Majdnem 1 bögre arborio rizs, vagy más rizottónak való rizs (azér majdnem mer ennyi volt otthon, de ha más kaja is van ebédre akkor szerintem 1 bögre 4 főre elég)
 
Zenemellé: Very best of Bob Marley
Italmellé: Wunderlich Olaszrizling 2009
 
A recept most majdnem kopp ugyanaz mint az eredeti, leszámítva a gombák fajtáját illetve a végén még adtam hozzá tejszínt meg metélőhagymát. Szóval felaprítottam a gombákat, shalott és zöldhagymát. Egy nagyobb serpenyőben kis olívaolajat melegítettem és kis lángon 10 percig dinszteltem a hagymákat. Először a shalottal kezdtem majd 8 perc után hozzáadtam a zöldhagymát is. 10 perc után beleszórtam a bögre rizst és közepes lángon folyamatosan keverve addig pirítottam ameddig a rizsszemek kifehéredtek. Felöntöttem fehérborral és elfőztem a levét. Innentől folyamatosan adagoltam hozzá mindig egy fél bögre tyúkhúsleveslét, összesen 25-30 percig főztem pár percenként átforgatva (a végén el kell főzni a levét a rizsszemeknek meg még épp roppaniuk kell mint az al dente tésztánál vagymi) 15 perce főtt a rizs mikor a gombákat elkezdtem sütni hogy nagyjából egyszerre legyen kész minden. A receptben annyi a csavar hogy a gombákat nem meg kell sütni hanem grillezni kell. A sütőmet így grillre állítottam és előmelegítettem, a grillrácsot befedtem alufóliával, kis olívaolajat locsoltam a fóliára és ráfektettem a gombákat aztán betoltam a sütő legfelső polcára. A rizst 25 perc főzés után megszórtam még pár csipet sóval, frissen őrölt fekete borssal és elfőztem a maredék levét. Levettem a tűzről, meglocsoltam kb 1 dl tejszínnel és rászortam a parmezánt majd óvatosan összeforgattam párszor az egészet. Lefedtem és 1-2 percre félretettem pihenni. Közben a gomba megsült, egy közepes tálba raktam mindet, megszórtam 3-4 csipet sóval, 1-2 csipet borssal, meglocsoltam kb két evőkanálnyi olívaolajjal és fél citrom levével. A petrezselymet, kakukkfüvet hozzáadtam és összeforgattam az egészet. Előmelegített tányérra szedtem egy adag rizst, szétterítettem, megszórtam apróra vágott metélőhagymával, a közepére helyeztem a gombákat és még egy kis parmezán forgácsot dobáltam rá. Faszalett.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr762026834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása