Gyors kolbászos linguini
2010. május 16. írta: charliefirpo1

Gyors kolbászos linguini

Csak hogy láccódjon a fejlődés leírom ezt is. Pár hónapja írtam egy hasonló receptet amit már párszor megcsináltam és egész jól sikerült. Most nekiestem pénteken megint mert valami gyors vacsorát akartam és még mindig nem csirkéből. Elmentem hazafelé madaras teszkóba és vettem pár darab bajor grillkolbászt meg egy kis cserepes bazsalikomot, az amúgy is kellett a szombatra tervezett vacsorához is. Az ízek itáliájában van asszem valami hasonló amit haverom említett még, csak ott a húsgombózokba petrezselymet, reszelt parmezánt meg tojást is kell tenni ahogy múltkor leírtam, ebbe az Olivér féle verzióba nem kell semmi.

Szóval akkor.

Kellbele (2 adag):
2 közepes méretű nem paprikás kolbász (ez nálam most a bajor grillkolbász lett)
200 g konzerv paradicsom (Mutti)
Fél evőkanálnyi kakukkfűlevél apróra vágva
2 gerezd fokhagyma vékony szeletekre vágva
1 kimagozott friss csili vékony csíkokra vágva
2 evőkanál balzsamecet
marék Bazsalikomlevél, szárai felaprítva
Fél zacskó linguini, vagy spagetti tészta
friss reszelt parmezán
Olívaolaj

frissen őrölt fekete bors

Marék zöldborsó

A paradicsomszósszal kezdtem. Apróra vágtam a fokhagymát, chilit, bazsalikom szárát. Egy közepes méretű serpenyőben olívaolajat melegítettem és kis lángon pár percig sütöttem a hagymát, chilit, bazsalikomszárat. A végén beledobtam a bazsalikomlevelek felét (amit előtte vékony csíkokra vágtam) és rögtön utána felöntöttem felöntöttem paradicsomszósszal, két evőkanál balzsamecettel. Ez végülis benne a csavar, amit eddig még nem vettem észre hogy az ecettől kicsit édesebb lesz az íze a szósznak, illetve hogy már az elején belekerül a bazsalikomlevél aminek ugye nemsok értelme van mert a friss zöldfűszereket aminnyire tudom a végén kellene beletenni, mégis működik a dolog. Mondjuk a paradicsommal nem fél órát, hanem csak 10-15 percig kell főzni az egészet gyakran megkevergetve. A végén még szórtam bele három csipet sót, kb. teáskanálnyi frissen őrölt fekete borsot és félretettem. Egy nagy fazékban közben 9 csipet sóval, evőkanál olívaolajjal vizet forraltam és beledobtam a tésztát 9 percre. Ameddig a tészta főtt egy széles serpenyőben kis olívaolajat melegítettem. A kolbászokat szétvágtam hosszában és mindkettőből 3-3 kis gombócot gyúrtam. Beledobtam a serpenyőbe és gyakran megforgatva 5-7 perc alatt minden oldalát barnára sütöttem. A végén rászórtam a kakukkfüvet, összeráztam és levettem a lángról. A tésztát leszűrtem és belekevertem a serpenyőben lévő húsgombócba és olívaolajba. Tányérra szedtem, meglocsoltam a paradicsomszósszal, megszórtam parmezánnal. 3-4 perc alatt lobógó vízben főztem pár szem zöldborsót azt adtam még a végén hozzá. 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr972007424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása