Gnocchi fokhagymás sajtmártással, mandulás húsgombóccal
2010. február 06. írta: charliefirpo1

Gnocchi fokhagymás sajtmártással, mandulás húsgombóccal

A szombati csirkébe kicsit sok lett a töltelék, ezzel indult a vasárnapi ötletrohamom. Kerestem egy jó gnocchi receptet a neten: http://www.videojug.com/film/how-to-make-gnocchi
A húshoz meg kreáltam egy kis szószt mert magában azért nem lett volna túl jó. A paradicsomos annyira szerintem nem passzolt volna a mandulához, ezért döntöttem a sajtos tejszínes mellet. Annyira nem löttem megint mellé asszem.

Szóval akkor a recept.

Kellbele
Gnocchi:
10 evőkanál liszt
két csipet só
3 dl langyos víz
két csipet frissen őrölt bors
kb fél evőkanál olívaolaj
4-5 szem közepes méretű krumpli megfőzve héjjában, sósvízben
1 tojás

Szósz:
marék friss petrezselyem felaprítva
kis marék snidling felaprítva
kb 1 dl tejszín
kb 1,5 dl tyúkhúsleves alaplé
4 gerezd fokhagyma felaprítva
1 nagyobb marék reszelt trapista (na jó ez elég paréj, de cheddar elfogyott)
1 nagyobb marék reszelt parmezán
kis csipet só
kis örőlt fekete bors.

Zenemellé: St. Germain

A hús meg az előző recept volt, kis gombócokat csináltam belőle és kisütöttem olajban.

A krumplit meghámoztam, és reszelőn lereszeltem mert nem nincs krumplinyomóm. A tojást beleütöttem, és gyorsan elkevertem. Megszórtam sóval, borssal, két marék lisztet tettem hozzá és elkezdtem keverni egy tálban először kanállal. A vizet is hozzáadtam, meg még egy kis liszet. Mikor már többé kevésbé egyben volt kitettem belisztezett gyúródeszkára és elkdeztem gyúrni. Folyamatos gyúrmázás mellett apránként hozzáadtam az összes lisztet, addig dolgoztam vele míg elég homogén és ruganyos nem lett. Szívtam vele rendesen mert vagy szétrepedt néha (ilyenkor belenyomtam egy nagyobbat és egyből ragacsos lett megint) vagy kezdett leragadni (ilyenkor meg egy kis liszet szórtam alá) de végül kb 20 perc után összeállt szépen. Gombócnyi darabokat téptem belőle, kb 3 cm átmérőjű rudakat nyújtottam kézzel, és 2-3 cm-es darabokat vágtam belőle átlósan. Nagy kilisztezett tálcára tettem a kész darabokat egymástól kis helyett hagyva köztük hogy ne ragadjanak le. 4-5 adag lesz ekkora mennyiségből. Amit nem főztem meg azt jól beliszteztem, és egy zacsiba lefagyasztottam, mer állítólag lelehet. Még nem vettem elő úgyhogy nemtudom milyen lesz.. Amúgy a videón fent tök jól elmagyarázza az arc lépésről lépésre.

A szószhoz kis olívaolajon a wokomban megpirítottam a fokhagymát egy perc alatt, felönöttem tyúkhúsleveslével és a lé felét közepes lángon elforraltam. (Akartam tenni bele fehérbort is de elfelejtettem megint.) Hozzádtam a tejszínt és a sajtokat. Megvártam ameddig elolvad, hozzádobtam a zöldet meg még egy kis sót, borsot, és a végén a sült húsgombócokat.

Abban maradtunk hogy eléggé bányász kaja, nem kell belőle sok mert nagyon laktató (és persze marhajó)..
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr551733615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása