300 - Linguine alle vongole
2012. július 01. írta: charliefirpo1

300 - Linguine alle vongole

995 nap, 300 recept. Asszem bele kell húznom :)


Ezt a receptet tényleg évek óta nézegetem már, meg persze a csapból is ez folyik. Legutóbb a két éhes olasz főzte lelkesen. Mondjuk azt a szopást sose mutatják ami a tisztítással jár, de mindegy. Tavaly mikor megindultunk nyaralni még  a receptet is vittem magammal, mert a fejembe vettem hogy majd milyen jó lesz frissen, aznap reggel fogott kagylóból összerakni. Aztán persze minden volt csak épp kagyló nem, lett helyette rák, ezt meg szépen félretettem.


Most meg gondoltam háromszázadiknak csak összerakom, hamár ilyen szép kerek szám.

kagylós tészta.jpg
Egy bökkenő volt csak, a kagyló. A Fővámtéren ha piacozok, mindig megnézem a halast, még ha nem is veszek semmit. Szóval már egy ideje kifigyeltem, hogy nála például van. De most hogy a csapból is a budaörsi halpiac folyik tegnap kiszaladtunk, honlapon láttam is hogy van nekik is elvileg kétfajta feketekagylójuk. Szóval 35 fokban piac után ki, aztán megkapaszkodik, pofáraesik. Nemvolt. Volt helyette flegma kiszolgálás, de azmeg már máskérdés. Úgyhogy végül visszamentünk a piacra, a halashoz. Jókis túra volt...

Kicsit fostam tőle hogy majd szar lesz mind, ezért nem is vettem eddig, de azért lett belőle  végül elég.  Meg ugye nem akartam hogy tényleg valami fosós vége  legyen a mulatságnak (Ati, ha befosol tőle akkor az azér lesz mer másnap eszed :), szóval utánaolvastam, alapossan.

De tulajdonképpen a két szabály van csak,  amit nem árt betartani azt szevasz. Amelyik alapból nyitva van, kuka. Amelyik főzés után nem nyílik ki kuka. Ha ez megvan, plussz levakargattunk minden szart róla, utána már tényleg  egyszerű mint a faék. Kicsi fokhagyma, kicsi petrezselyem, kicsi csili, ha kinyíltak kész.
Kicsit mintha a tengerparton lettünk volna tegnap este.

Kellbele:
1 kg  feketekagyló, megtisztítva,
3 gerezd  fokhagyma, felaprítva,
2 csokor petrezselyem, szárakat, leveleket külön-külön aprítsuk fel,
1 friss csili, kimagozva, felaprítva (ha csípősen szeretnénk ne magozzuk ki),
Száraz fehérbor,
Tengeri só,
Frissen őrölt fekete bors,
Olívaolaj,
1 csomag  linguine  tészta,
1 citrom,
Frissen reszelt parmezán (az eredeti receptekben nem szerepel, nem is értem )

Italmellé: Savignon blanc

  1. A kagylót bő vízben alaposan tisztítsuk meg. Késsel kapirgáljunk le mindent róluk, a „szakállukat" tépjük ki. Mossuk át párszor, majd szórjunk rá egy marék sót és öntsük fel bő hidegvízzel. Felhasználás előtt öblítsük majd át, csepegtessük le. Ha közben valamelyik kinyílt ütögessük kicsit az asztalhoz, ha nem csukódna össze dobjuk ki.
  2. Lobogó sós vízben főzzük a tésztát két perccel kevesebb ideig mintha készre főznénk. Szóval kicsit keményebbre mint az al dente.
  3. Pirítsuk meg a fokhagymát a csilivel, felaprított petrezselyemszárral egy nagyobb serpenyőben, kevés olívaolajon (ne barnuljon meg semmi közben).
  4. Adjuk hozzá a  kagylót, fél percig nagy lángon forgassuk meg párszor, öntsük fel borral, szórjuk meg durvára őrölt borssal. Fedő alatt pároljuk amíg ki nem nyílnak. Amelyik nem nyílt ki, szintén kuka.
  5. A tésztát szűrjük le, a főzőléből egy bögrényit tegyünk félre. Adjuk a kagylóhoz a tésztát, forgassuk alaposan össze, ha szükséges sózzuk, borsozzuk. Ha nagyon összeállt volna a tészta a főzőlével „fellazíthatjuk".
  6. Vegyük le a tűzről, szórjuk meg a petrezselyemlevél felével, facsarjuk rá fél citrom levét és locsoljuk meg még egy löket olívaolajjal. Jól keverjük mégegyszer össze.
  7. Ha tányérra szedtük szórjuk meg a maradék petrezselyemmel, egy kevés parmezánnal.

    kagylós_tészta_tányéron_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr54622041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.07.01. 14:39:19

Ez a Budaörsi Halpiac a legújabb gasztrocsoda... mindenki róla beszél s róla ír... nyilván nem véletlenül...

Amiért idetévedtem: bocs, de a feketekagylót cozze-ként szokták emlegetni, ha már autentikus digó nyelvet használunk. A vongole a jóval drágább, pici vénuszkagyló.

Hobbychef · http://hobbychef/blog.hu 2012.07.02. 09:39:53

A balkáni háború elött éveken keresztül az Adria mellett nyaraltunk. Gyakran szedtem fekete kagylót. Már a camping területén lévő sziklák is tele voltak kagylóval. Sokféleképp készítettük. Nagyon szép emlékei vannak róla. Szoktam venni a multinál, amikor akciózzák. De ez - többnyire spanyol - nem az igazi. Általában kisméretűek, s mégis csak más, mint a frissen szedett.
Amit Te készítettél, az gyönyörűséges.
Mellesleg a fekete kagyló tényleg Cozze.

hallod! 2012.07.02. 10:02:05

Nem fostam be! Mikor hazaértem cangázásból meg is ettem mindet-e. Nyamm!

charliefirpo1 2012.07.02. 12:10:48

Éreztem én hogy a vénuszkagylót kellett volna megvenni :D

@hallod!:na ennek felettébb örülök akkor, mosmá megnyugodtam :D
süti beállítások módosítása