Pasta e patate – Krumplistészta
2010. június 28. írta: charliefirpo1

Pasta e patate – Krumplistészta

Ezt a receptet „vidékimen”-nek ajánlanám mert ha jól rémlik nagy kedvence a magyar gasztronómia eme remeke. Amibe persze muszáj volt belepiszkálnom mert az anyu féle egy  kicsit unalmas nekem így 30 év távlatából. Mielőtt bárkinek a bütykére lépnék nem azt mondtam hogy rossz, sőt egyáltalán nem, csak énugye mostanában keresem az újdonságokat. Szokták is kérdezni hogy mér nem csinálok egy jókis paprikáskrumplit vagy valami ilyesmit. Csak ezeket már annyiszor megfőztem hogy nincs hozzá kedvem egyelőre, ezért próbálok inkább mindig valami újat. De majd ha kifogyok az ötletekből és lesz még kedvem irogatni akkor biztos végigveszem a nagy klasszikusokat is. Most pl. a csirkepaprikás jutott eszembe mert az nagy kedvencem, írtam is nemrég. De legközelebb az igazi öreganyámfélét rakom majd össze.
Most viszont vissza a krumplistésztához, amit szombaton sikerült összekotyvasztanom. Az ötlet szintén hét közben merült fel tévézés közben. Nem is tudtam hogy az olaszok is csinálnak valami hasonlót, bár így utólag elég egyértelmű amennyi fajta tésztát meg nem zabálnak. Ez meg nagyon megtetszett mert a mi hagymás paprikás verziónk helyett ők ugye a paradicsomhoz ragaszkodnak. Meg a parmezánhoz. Amiben ez a két összetevő benne van az annyira rossz már nem is lehet. Szóval a műsor után megkerestem a receptet, belegondoltam még egykét dolgot és már megis volt a szombati vacsora.
 
 
Kellebele (6 főre):
 
2 közepes méretű vöröshagyma, apróra vágva
6 gerezd fokhagyma, apróra vágva
2 ujjnyi vastag szelet baconszalonna, (vagy más húsos szalonna) vékony csíkokra vágva
6 közepes szem újkrumpli
6 közepes méretű fürtös paradicsom
2 zellerszár, apró kockákra vágva
3 kisebb répa, apró kockákra vágva
1 rozmaringág levelei, felaprítva
3 szárított paradicsom, felaprítva
Fél zacskó (250 g) fodros nagykocka, durumtésztából
Két nagy marék (kb. 10 dkg)  reszelt parmezán

Frissen őrölt fekete bors
Olívaolaj
 
Zenemellé: V.A. Reggae Hits 2006, 2007
Italmellé: Lisicza Portugieser 2008, Mészáros Pál Kadarka 2008
 
Egy nagy lábas vízben feltettem a 6 közepes méretű újburgonyát főni. Kilenc csipet sót szórtam bele és forrástól számítva fél órát főztem. A paradicsomok tetejét keresztbe bevagdostam és pár percre beledobtam a krumpli mellé hogy leforrázzam kicsit. Fél óra után a krumplit kiszedtem, lefedtem konyharuhával és félretettem. A paradicsomok bőrét leszedtem.
A vöröshagymát, fokhagymát apróra vágtam, a répát, zellerszárakat kis, kb. 1 cm-es kockákra, a baconszalonnát meg vékony csíkokra. Egy nagy lábasban közben feltettem vizet forrni szintén kilenc csipet sóval és egy kortynyi olívaolajjal a tésztához. Egy másik fazékba 2-3 evőkanálnyi olívaolajat melegítettem és kis lángon elkezdtem pirítani a felkockázott szalonnát. Pár perc után hozzáadtam a vöröshagymát és még 3-4 percig sütöttem együtt az egészet. Aztán beledobtam a répát, zellerszárat, szárított paradicsomot és tovább pirítottam közepes lángon gyakran keverve. 5 perc után rászórtam a fokhagyma felét és még egy percig együtt sütöttem. A paradicsomokat kézzel belepasszíroztam. Megvártam hogy felforrjon majd kis lángon rotyogtattam ameddig be nem sűrűsödött (kb. 10-15 percig). Közben a tésztát 8 perc alatt lobogó vízben megfőztem, egy bögre főzőlét félretettem és leszűrtem. A krumplit meghámoztam, Évi meg reszelt egy jókora adag parmezánt. Mikor a szósz besűrűsödött megszórtam 3-4 csipet sóval, jó adag frissen őrölt fekete borssal és a krumplit is beletörtem. Rászórtam a reszelt parmezánt, megvártam hogy elolvadjon és hozzáadtam a tésztát meg kb. 1 dl főzőlét. Jól összekevertem, még egy kicsit fűszereztem és félretettem. Egy kis serpenyőben korty olívaolajat melegítettem és kis lángon egy perc alatt megpirítottam a maradék fokhagymát, apróra vágott rozmaringleveleket. Ezt is ráöntöttem a krumplistésztára és még egyszer összeforgattam az egészet. Parmezánforgácsokkal, kis olívaolajjal és durvára őrölt fekete borssal ettük..
 
 
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr422117296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása