A legfinomabb hagymaleves
2010. december 05. írta: charliefirpo1

A legfinomabb hagymaleves

Onion soups have been popular at least as far back as Roman times. They were, throughout history, seen as food for poor people, as onions were plentiful and easy to grow. The modern version of this soup originates in France in the 18th century,[1] made from beef broth, and caramelized onions. It is often finished by being placed under a broiler in a ramekin traditionally with croutons and gruyère melted on top. The crouton on top is reminiscent of ancient soups (see History of Soup).

 
Egyik kedvenc levesem. A becsináltleves után ez volt a második amit megtanultam. Próbáltam már sokféleképpen, tárkonnyal, rántással, habarással, tejszínnel, mindegyik tűrhetően sikerült. A tévében láttam Olivér receptjét is hozzá pár éve, de nemigazán tetszett mert számomra hiányzott belőle a sűrítő anyag. Mondjuk angol hagymalevesnek hívta nem pedig francia hagymalevesnek vagy hagymakrémlevesnek, lehet ez volt vele a bajom. Aztán a tegnap eszembe jutott hogy de rég is ettem és megnéztem mégegyszer hogy hogyan is csinálja. Meg megnéztem még pár másik irományt is ahogy az lenni szokott, végül ezeket kombináltam össze.
A nagy különbség az eddigiektől hogy most elég sokfajta hagymát használtam hozzá, amit lassú tűzön összepároltam, majd karamellizáltam. Ettől a hagyma édes íze mégjobban kijön. Illetve a bablevesnél annyira jól sikerült a rántás hogy most is emellett döntöttem. A snidling is új hozzá, amitől az egész friss külseje lett, nameg persze a parmezános pirítós. Mivel francia vagy angol hagymalevesek léteznek a köztudatban ezért a parmezán kicsit hülyén hangzik elsőre hozzá, de nagyon jól működött a dolog együtt. Véletlen választás volt mer se francia se angol sajtom nem volt, külön erre pénzt baszni meg most inkább nem akartam.
Egyvalamire fel kell készülni, 1 kg hagyma darabolása után az ember taknya nyála egybe fog folyni és még másnap is kellemesen bűzleni fog tőle. De megéri!
 
 
Kellbele (4-6 főre):
 
1 kg hagyma, vegyesen (vörös, lila, fehér, shalott), durvára aprítva
1 póréhagyma, karikákra vágva
4 gerezd fokhagyma, késsel kilapítva vagy összetörve
4 kakukkfűág levelei, felaprítva
3 babérlevél
4 zsályalevél
50 g vaj
0,5 dl olívaolaj
1,5 dl száraz fehérbor
Tengeri Só
Frissen őrölt fekete bors
1 liter tyúkhúsleves alaplé
 
Rántás
2 gerezd fokhagyma, felaprítva
1 púpozott evőkanál liszt
0,5 dl olívaolaj
2 evőkanál 20 %-os tejföl
Fél pohár hideg víz
 
Mindenmás
Két Szelet kenyér
Nagy marék reszelt parmezán
4-5 zsályalevél
10 dkg kolozsvári szalonna, apró kockákra vágva
Kis marék metélőhagyma, felaprítva
Olívaolaj
 
 
Zenemellé: Radio Café, Motorcity
Italmellé: Hiltop fehér
 
A hagymákat összeaprítottam. Nem kell apróra vágni, elég hacsak nagyobb darabokra szeljük, a cél úgyis az hogy többé kevésbé szétfőjön. Teflon lábasban kis olívaolajon felolvasztottam a vajat majd rászórtam a hagymát, póréhagymát, fokhagymát, zsályát, babérlevelet, felaprított kakukkfüvet. 3-4 percig nagy lángon pirítottam, megszórtam három csipet sóval, borssal majd lefedtem, és nagyon kis lángon 30 percig pároltam. Fél óra után levettem a fedőt, és közepes láng felett 20 perc alatt folyamatosan keverve elfőztem az összegyűlt levet, majd enyhén lepirítottam vigyázva hogy ne égjen azért meg.
Felöntöttem egy pohár fehérborral, elforraltam, majd hozzáadtam a tyúkhúsleves alaplét is. 15 percig kis lángon gyöngyöztetve összefőztem.
Közben megcsináltam a rántást. Serpenyőbe olívaolajat öntöttem, hozzáadtam a fokhagymát, majd 15 másodperccel azután hogy elkezdett sercegni megszórtam lisztel. Kis lángon 1 percig pirítottam folyamatosan kevergetve, majd félretettem pár percre hűlni. Hozzáadtam a tejfölt, vizet és csomómentesre kevertem.
Annyi levest szedtem hozzá hogy átmelegedjen, majd a hagymához adtam, összeforraltam és lefedve félretettem. Itt lehetne még sózni, borsozni de nem kellett, pont stimmelt minden.
Serpenyőben kis olívaolajat hevítettem, fél perc alatt megpirítottam a zsályaleveleket, szalvétára szedtem, félretettem. A serpenyőbe beleszórtam a szalonnát, zsírjára sütöttem és ezt is a szalvétára szedtem. A kenyeret megpirítottam, a parmezánt ráolvasztottam.
Tányérba szedtem a levest, a közepére helyeztem a pirítóst, rá egykét zsályalevelet, megszórtam szalonnával, metélőhagymával, majd egy löket olívaolajat locsoltam rá.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr332494466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása