Zöld Borsó Főzelék
2010. január 07. írta: charliefirpo1

Zöld Borsó Főzelék

Néha ugye rákattanok mostanában a főzelékekre, pláne ha túl sokat eszek kopogósat. Na tegnap is ez volt a fennforgás, otthon meg pont volt egy adag fagyasztott zöldborsó. Nem akartam a nagyik féle verziót csinálni, úgyhogy ráhasaltam a netre. A Nosalty-n találtam is egy érdekes receptet, na abból vettem ki végül egy hozzávalót amit amúgy nem tettem volna bele, de szerintem és a főkóstolóm szerint jó lett (bár ő eddig mindenre azt mondta ugye hogy fincsi...)

Szóvalakkor zöldborsófőzelék

Kellbele:

Kb egy bögre fagyasztott zöldborsó
5-10 g vaj
fél póréhagyma (nagyon apróra darabolva)
Kb egy liter tyúkhúsleveslé
kis olívaolaj
2 répa, apróra kockázva

tarkabors (frissen őrölt ugye)
kb egy teáskanál barnacukor
1 doboz (150 g) 20 %-os tejföl
két evőkanál liszt
kis marék apróra vágott petrezselyem

Zenemellé: Gentleman - Confidence

Szóval amit a receptből ellestem az végül a póréhagyma lett. Írt az még baconszalonnát, de a gyesznyónak nem vagyok már kb. egy éve nagy barátja, illetve kínai kelt, ami egyrészt épp nem volt kéznél és este kilenckor annyira már boltba se akartam menni, másrészt én azt már nem hívnám zöldborsófőzeléknek. Jó, én meg tettem bele répát, ami a finomfőzelék felé viszi el az egészet, de a recept írt még cukrot is amit így elsőre nem volt kedvem beletenni, ezért jött az ötlet hogy a répával édesítem majd. Ez annyira nem jött be, ezért került bele még egy kis barnacukor. És hogy azért legyen benne valami hús is, sütőttem mellé balzsamecetes csirkemellt.

 

Egy lábasban kis olívaolajon megolvasztottam a vajat, aztán kis lángon kb. 7-10 perc alatt néha megkevergetve megfonnyaszottam a póréhagymát. Utána beledobtam az apróra vágott répát és pár percig együtt pirítottam (kicsit nagyobb lángon), aztán tettem még bele kb félujjnyi vajat megint, hozzáadtam a zöldborsót és pár percig pirítottam azzal is. Utána sóztam borsoztam, és ráöntöttem a tyúkhúslét kb úgy hogy 1/3 rész víz maradt a borsó felett. Lassú tűzön kb. fél órát főztem. Egy bögrében csomómentesre kevertem a tejfölt a liszttel, szedtem hozzá egy kis lét a borsóból hogy felvegye a hőmérsékletét és folyamatosan kevergetve beleöntöttem. Adtam hozzá még egy kis sót, borsot, meg a cukrot. A végén megszórtam az apróra vágott petrezselyemmel, meg beledobtam már kis szeletet az időközben elkészült csirkemellből. ENNYI.....

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr401655068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása