Hogyan főzöm meg legközelebb a spenótot
2009. december 30. írta: charliefirpo1

Hogyan főzöm meg legközelebb a spenótot

 A minap kedvem támadt főzeléket enni. Egyrészt mert volt még némi többé kevésbé friss spenótom (bio ráadásul) a hűtőben és nem akartam hogy kárba vesszen, másrészt meg amúgy is szeretem és mostanában néha rámjön a főzelékehetnék. Normális receptet nehéz találni de azért akad. Azt a verziót szeretem amibe tejbe áztatott zsemle, kenyér vagy valami ilyesmi kell, most is ezzel próbálkoztam és nem is lett rossz, de azért miután kész lett támadt egy két ötletem hogy hogyan lehetne esetleg még egy kicsit jobb.

Szóval legközelebb:
Kellbele:

25 dkg spenót
3 gerezd fokhagyma
5 dkg vaj
fél liter tej
2 szikkadt zsömle, vagy ekkora mennyiségnek megfelelő egyéb fehérkenyérféleség
fél liter tyúkhúslevesalaplé
szerecsendió

bors
két evőkanál liszt
2 doboz (125 g asszem egy doboz) 20 %-os tejföl

 

Szóval a spenótót megtisztítom, megmosom, szárát erét kivágom. Utána lobogó vízben öt percig főzőm, utána leszűröm, kinyomkodom. A fokhagymát apróra vágom, vajon megpirítom. Utána felöntöm húsleveslével. Közben a zsemlét összetépkedem, tejbe áztatom. A tejfölt összekeverem csomómentesre a lisztel, és apránként annyi húsleveslét szedek hozzá hogy felmelegedjen. Utána folyamatosan kevergetve hozzáadom a levesléhez. Aztán beledobom a zsemlét meg a tejet ami maradt és a spenótot. Botmixerrel összetöröm, reszelek rá friss szerecsendiót, illetve adok hozzá sót, frissen őrölt tarkaborsot.
Szerintem jó lesz. Annyi a különbség kb. hogy amit találtam receptet az rántást tesz rá, de attól szerintem túl sűrű lesz, pláne hogy a tejes zsemle már amúgy is ad a sűrűséghez. Ezért jött a tejfölös lisztes ötlet, hagymaleveshez szoktam ilyet csinálni.
Na majd ha megint eszembejut spenótót főzni talán lesz kép is...


 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr721632058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Betti0131 · www.csekebernadett.hu 2010.06.23. 18:00:30

kipróbáltam és mondhatom életemben ilyen jó spenótot még nem csináltam :)) továbbra is figyelem a blogot és próbálgatom a receptjeidet!
süti beállítások módosítása