Rántott sajt
2010. december 05. írta: charliefirpo1

Rántott sajt

Egy menzasláger amit mindenki ismer. Pofonegyszerű, de ahogy lenni szokott idehaza általában szar sajtból csinálják (ugyse látszik alapon). Én meg gondoltam egyet, mi lenne ha a jóöreg trapista helyett valami más kemény sajtot választanék. Így jutott eszembe a cheddar. Évinek is volt egy jó meglátása, nem jó ha túl vastag egy szelet mert a közepe nem sül át. Sajtnál kicsit hülyén hangzik, de van benne valami. Én 1 cm-re tippelek.

 
Kellbele:
 
Sajt
2 x 10-15 dkg-os kb 1 cm vastag fehér cheddar sajt
2 tojás felverve
Fél bögre liszt
Fél bögre zsemlemorzsa
Tengeri só
Fél liter Növényi olaj
 
Majonéz
1 tojás sárgája
1 kávéskanálnyi fehérborecet
2-2,5 dl mogyoróolaj
Csipet tengeri só
Kávéskanálnyi dijoni mustár
 
Köret
Jázminrizs (fél bögre)
Jégsaláta
 
A rizst kis olajon fehérre pirítottam, felöntöttem kétszerannyi vízzel, megszórtam 4 csipet tengeri sóval. 25 percre 175 fokra előmelegített sütőbe tettem.
 
A majonézhez keverőtálban 2-3 perc alatt kézi habverővel felvertem a tojás sárgáját, hozzáadtam 1 csipet sót, a fehérborecetet, mustárt és jól elkevertem. Az olajat fokozatosan adagolva folyamatos keverés mellett hozzáadagoltam.
 
A sajtot pár csepp olívaolajjal megkentem, a tojást csipetnyi sóval felvertem. A sajtot lisztbe, tojásba, zsemlemorzsába forgattam, majd még egyszer bepaníroztam ugyanígy az egészet. Bő fórró olajban  közepes lángon 4-5 perc alatt aranybarnára sütöttem a szeleteket.
 
Vékony csíkokra szelt jégsalátát ettünk még hozzá.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr852494486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása