Paradicsomos kenyérsaláta
2009. december 28. írta: charliefirpo1

Paradicsomos kenyérsaláta

Tegnap délután többé kevésbé végetért a nagy karácsonyi zabálás nálam is, délben már a maradékot ettük. Ami anyám féle tyúkhúsleves plussz a karácsony első napjáról maradt barátnőm féle lazac volt. Úgyhogy tegnap már nem főztem semmit, egész napra punnyadást meg tévézést terveztem. Estére azért csak úrrá lett az éhség rajtunk, és a film mellé amúgy is jól esett volna valami könnyi kis saláta. Karácsonyra megkaptam Gordontól a Vasárnapi ebédet. Asszem fogom még párszor forgatni mert iszonyú jó receptek vannak benne, ott találtam ezt is. Pofoneccerű, nem kell bele szinte semmi, filléres kaja és nagyon laktató:

Tehát: Paradicsomos kenyérsaláta.

Kellbele:
Bármilyen maradék szikkadt vagy épp nem szikkadt kenyér, zsemle, vagy nekem most épp bagett volt otthon
175 g fürtös (koktél) paradicsom, gyakorlatilag 1 doboz fele
1 lilahagyma

bors
olívaolaj
Egy fél lime (citrom is jó sztem) leve
Reszelt parmezán (ez már az én extrám)
petrezselyem

Zenemellé: nemvolt, lemerült az mp3 lejátszóm...

A bagettet falatnyi darabokra tépkedtem és 250 fokos sütőben hőlégkeveréssel pár perc alatt aranybarnára pirítottam (kis olívaolajjal meglocsoltam előtte) egy tepsin. A paradicsomot negyedkre vágtuk, a hagymát félbe és vékony szeletekre. Mikor a kenyér megpirult az egészet összekevertük, sóztuk, frissen őrölt feketeborssal megszórtuk meg olívaolajjal gazdagon meglocsoltuk (6 evőkanállal írja Gordon, szemre mértem). Kis limelevet facsartam még rá és negyed órát állni hagytuk. Ezután kellett volna petrezselymet tépkedni rá de azt elfelejtettem, helyette hőálló kerámia tálba szedtem két adagot, reszeltem rá grana padanot és visszatettem a sütőbe hőlégkeverés + grillre két percre, ameddig a sajt el nem kezdett olvadni. Jó kis esti vacsi lett belőle, már kicsit undorodtam a hústól, pont ilyesmire vágytam...

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr621627858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása