Almásrétes
2010. október 10. írta: charliefirpo1

Almásrétes

 

A rétes Magyarországon, Ausztriában és Szerbiában ismert tésztás étel, mely igen lágyra hagyott gyúrt tésztából készül. Feltehetőleg a 16. században török hatásra honosodott meg; elődje a Balkánon ma is létező baklava lehetett. A mai formájú feltekert, töltött rétes a 18—19. század fordulóján alakult ki az Osztrák–Magyar Monarchia területén. A 19. század óta Magyarországon az ünnepi, lakodalmi étkezéseknél hagyományos édességnek számít. A párizsi Ritz Hotel étlapján a 19. század elején szerepelt a „Rétes Hongrois”, melynek elkészítéséhez a réteslisztet Magyarországról rendelték és a cukrászokat Pestre küldték tanulni.
 
Hát magához a rétestémához több hozzáfűznivalóm nincs is, asszem a wikipedia elég jól összefoglalja a dolgot. Mindenki aztmondja gondolom hogy az ő anyukája, nagymamája csinálja a legjobbat. Tulajdonképpen anyukám is igenjót készít, de eddig talán Nóri nagymamájának a baklavaszerű merénylete a legjobb. És persze az osztrák hüttékben kapható Apfelstrudel.
 
Kellbele (4 főre, két rúd):
 
1 kg alma (granny smith), meghámozva, kimagozva, apróra vágva
8 evőkanál nádcukor
1 zacskó vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 citrom leve
4 rétestészta lap
10 g olvasztott vaj
Vaníliafagylalt
Zsemlemorzsa
Liszt
 
Az almát összedaraboltam, tálba tettem, megszórtam nád- és vaníliás cukorral, citromhéjjal, rálocsoltam a citrom levét és jól elkevertem. Fahéj, rum is mehetett volna bele, de rumom épp nem volt, a fahéjat meg nem szereti Évi.
Egy rétestészta lapot kilisztezett konyharuhára fektettem, megkentem olvasztott vajjal, majd ráfektettem még egy lapot. Megszórtam a felét zsemlemorzsával, majd hosszában a szélek mentén pár centi helyet hagyva elrendeztem az almadarabokat (előtte kézben kinyomkodtam kicsit a levét). A konyharuha segítségével felgöngyölítettem, a szélét bevajaztam és jól összenyomtam. Kivajazott tepsire fektettem, a tetejét mégegyszer megkentem vajjal és 190 fokra előmelegített sütőbe tettem 40 percre. Kivettem, a tetejére még egy kis vaj és kész is volt.
A megszokott porcukor helyett az almakeverékből visszamaradt cukros, citromos lével locsoltam meg. Vaníliafagylalttal ettük meg jól.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr512359656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása