Pasta e Fagioli alla Toscana
2010. április 04. írta: charliefirpo1

Pasta e Fagioli alla Toscana

Azaz toszkán bableves. Most meg hogy le akarom írni, meg is találtam a neten így mert először angolul kerestem rá. Najó először magyarul, találtam is egy receptet de nem tetszett annyira, végül kettő-hármat összekombináltam kicsit.
Ez lenne szerintem az echte olasz: http://ricette.giallozafferano.it/Pasta-e-fagioli.html
Ez meg amit vettem alapnak: http://www.foodnetwork.com/recipes/emeril-lagasse/tuscan-bean-soup-pasta-e-sagioli-alla-toscana-recipe/index.html

Az apropó meg a bab és leves volt. Meg ugye most húsvét van vagy mi a kínai kaja nemigazán illet volna a képbe bár nem vagyok túlzottan valásos.
Szokásos fővámtéri bevásárlókörút után neki is láttunk este.

Kellbele:
Egy fej lilahagyma apróra vágva
3 gerezd fokhagyma apróra vágva
2 rozmaringág levelei apróra vágva
2 kis répa felkockázva
2 zellerszár felkockázva
1/4 zöld kaliforniai paprika, kimagozva, felkockázva
1 kápia paprika, kimagozva, felkockázva
1 400 g-os fehérbabkonzerv
1 liter tyúkhúsleves alaplé
olívaolaj

bors
oregánó
egy marék bazsalikomlevél ezúttal vékonyra vágva
kis marék reszelt parmezán
3 evőkanál paradicsomsűrítmény
6 koktélparadicsom
2 gombóc tagliatelle

Zenemellé: Bonobo
Italmellé: Wunderlich rosé 2008

Egy nagy lábasban két-három evőkanálnyi olívaolajat melegítettem, és elkezdtem párolni kis lángon a lilahagymát. Öt perc után beledobtuk a zellert, sárgarépát, paprikát és még öt percig együtt pirítottuk. Beleszórtam a fokhagyma felét és még két percig együtt sütöttem az egészet, végén megszórtam három csipet sóval, örölt tarkaborssal. Felöntöttem egy liter (körülbelül, hogy a lábasom tele legyen) tyúkhúsleveslével, beledobtam három babérlevelet és fél órát főztem kis lángon. Közben egy serpenyőben olívaolajat melegítettem és szintén kis lángon megpirítottam fokhagymát a rozmaringgal. Két percig süthettük, utána levettük a tűzröl. A konzervbabról leöntöttem a levét és átmostam, fél óra után a leveshez adtam. Beledobtam a tésztát és még tíz percig főztem mivel a babnak ugye nem kellett már szinte semmi csak a tésztának kellett megpuhulni.
A koktélparadicsom tetejét bevágtam késsel keresztbe, alufólával borított tepsire helyeztem őket, megszórtam oregánóval, meglocsoltam egy kis olívaolajjal és grillsütöben 10 perc alatt megsütöttem.
Mikor a tészta megpuhult a levesben beleöntöttem a rozmaringos fokhagymát, a három evőkanálnyi paradicsomsűrítményt, még szórtam rá egy kis borsot és a vékonyra vágott bazsalikomot. Sült koktélparadicsommal, reszelt parmezánnal, pirítóssal ettük, főételnek is elég jó mert tele is lettünk tőle nagyon..
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr631893597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepa 2010.04.05. 21:55:56

Még egyszer köszönöm a vacsora meghívást.
Pikk-pakk kész volt minden. :)
Finom vacsora nagyszerű társaságban.
Mi kell még a boldogsághoz.
Szeretem a leveseket és ez igazán jó alapokból készült.
És küllemre is nagyon megnyerő, mert mint tudjuk, a szemünket is jól kell lakatni. :)
süti beállítások módosítása