Évi süt! - Lusta asszony rétese
2010. december 19. írta: charliefirpo1

Évi süt! - Lusta asszony rétese

Naszóval mostmár én is írok. Úgy kezdődött, hogy én, mint antiháziasszony gondoltam sütök sütit, mivelhogy múlthét szombat estére meghívást kaptunk a Jámborházi-családtól. Először répatortát szerettem volna sütni, de aztán rájöttem Józsi nem nagyon rajongana egy répatortáért (bár Erik szerint bármit megeszik), úgyhogy így lett belőle ez a meggyes süti, meg úgy, hogy ez pont nekem való, csak össze kell dobni. Úgy is nevezik mások, hogy lusta asszony rétese.

Kellbele:
 
Száraz keverék:
30 dkg liszt
20 dkg kristálycukor
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
egy kis só
 
Túró:
½ kg túró
1 csomag vaníliás cukor
3 evőkanál búzadara
3 evőkanál kristálycukor
 
1 üveg meggy befőtt
 
Nedves keverék:
5 dl tej (én annyit tettem bele amennyi jól eláztatta az egész sütit :)
4 tojás sárgája
 
10 dkg margarin (én vajat használtam, mert Erik szerint … :)
 
Zene mellé: mosógép
Ital mellé: gyümölcs tea
 
Először is kivajaztam egy kerek szétszedhető tortaformát. Legközelebb biztos nem ebben fogom csinálni, a tészta a réseken kicsit kifolyt.
Összekevertem a száraz alapanyagokat, de jól el kell oszlatni, hogy mindenből jusson mindenhova. A száraz alapanyag felét beleszórtam a tortaformába. Rámorzsoltam a túrót (persze előbb összekevertem a cukorral és a búzadarával hogy legyen olyan nedves) és a túróra dobáltam a meggyet. A meggyek tetejére ráöntöttem szépen eloszlatva a száraz keverék másik felét (nem baj ám, ha kikandikálnak meggyek, majd sütés közben eltünnek :) majd leöntöttem a sütit a nedves keverékkel. 10 dkg vajat morzsoltam rá a végén. 15 percig pihentetni kell, hát én ezt kihagytam az időtakarékosság jegyében :). Jól megsütöttem előmelegített 180 fokos sütőben 45 perc alatt.
Szerintem szuper lett :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr572525319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása