بریانی  - Csirke biryani
2010. november 28. írta: charliefirpo1

بریانی - Csirke biryani

Biryani, biriani, or beriani is a set of rice-based foods made with spices, rice (usually basmati) and meat, fish, eggs or vegetables. The name is derived from the Persian word beryā(n) (بریان) which means "fried" or "roasted".Biryani was originated in Iran (Persia) and it was brought to the Indian Subcontinent by Iranian travelers and merchants. Local variants of this dish are not only popular in South Asia but also in Arabia and within various South Asian communities in Western countries.

Héten egyik este  valami faszajó fűszereset akartam enni, ehhez meg a legjobb barát az indiai konyha. Bár ahogy a fenti idézetből kiderül a gyökerei az araboktól erednek de mindegy, nemisez a lényeg.
Amennyire bonyolultnak tűnik elsőre tulajdonképpen annyira egyszerű. Röhögtünk is rajta másnap ebédnél hogy „bácskai rizseshús”. Persze csak akkor egyszerű a képlet ha van valaki olyan hülye mint én hogy képes összevásárolni minden fűszert, céltalanul csak épp ami megtetszik és esetleg nincs még meg. Lényeg a lényeg, ha megvan minden akkor pikkpakk össze lehet rakni, hétköznapra tökéletes, a taknyot kihozza, a lelket megmelengeti.
 
Kellbele:
 
60 dkg csirkemellfilé, 2 cm-es kockákra vágva
3 gerezd fokhagyma, lereszelve
3 cm-es gyömbérdarab, meghámozva, lereszelve
1 teáskanál őrölt chili
1 teáskanál kurkuma
1 teáskanál garam masala
6 csipet só
3 csipet frissen őrölt fekete bors
2 dl joghurt
Evőkanálnyi olívaolaj
 
3 kisebb vöröshagyma, apróra vágva
3 gerezd fokhagyma, apróra vágva
3 cm-es gyömbérdarab, apróra vágva
2 friss chili, kimagozva, felaprítva
1,5 dl tisztított vaj
8 kardamomhüvely
6 szegfűszeg
Fél fahéj
Három babérlevél
Két csillagánizs
Evőkanálnyi szárított koriander
Tengeri só
1 bögre jázmin v. basmati rizs
2 bögre víz
 
Egy marék petrezselyem, apróra vágva
Egy zöldhagyma, átlósan vékony karikákra vágva
 
Egy nagy tálban összekevertem a joghurtot az őrölt chilivel, gyömbérrel, kurkumával, garam masala-val, sóval, olívaolajjal, fokhagymával borssal. Beleforgattam a felkockázott csirkemellet, lefedtem fóliával és fél órára félretettem. Fél óra után grillserpenyőben kis mogyoróolajon közepes lángon minden oldalukat aranybarnára pirítottam majd ismét félretettem tányérra pár percre.
 
Közben egy nagyobb lábasban felhevítettem a tisztított vajat majd 4-5 perc alatt közepes lángon megpirítottam a vöröshagymát. 5 perc után hozzáadtam a szegfűszeget, fahéjat, babérlevelet, karadmom héjakat, csillagánizst, gyömbért, fokhagymát, chilit, koriandert és további 2-3 percig sütöttem együtt folyamatosan keverve. Beleszórtam a rizst, megvártam hogy kicsit kifehéredjenek a szemek, rádobtam az elősütött csirkedarabokat, ráöntöttem a maradék joghurtos pácot, felöntöttem 2 bögre vízzel. Megvártam hogy felforrjon, sóztam, majd lefedve 175 fokra előmelegített sütőben fél óra alatt készre főztem. A fahéjat, babérleveleket kidobtam, vékonyra szelt zöldhagymával, petrezselyemmel tálaltam. Petrezselyem helyett nyugodtan lehet rá tenni koriandert mivel keleti ételről beszélünk, én viszont még mindig nem barátkoztam meg ezzel a szappanízű zöldséggel úgyhogy maradt a petrus.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr682479597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása