Sertésszűz mustármártással, párolt lilakáposztával
2010. november 01. írta: charliefirpo1

Sertésszűz mustármártással, párolt lilakáposztával

Vasárnapi ebédre főztem pár hete. Maga a hús elég hálás darab, ahogy nézegettem számtalan receptet találni hozzá. Elkészítési módra ahogy átjött hasonlít a steaksütéshez, emiatt szeretem nagyon. Párszor már próbálkoztam vele, most egy egyszerű változat mellett döntöttem. Mivel sertés, gondoltam egy egyszerű kis mustáros mártás jól passzolna hozzá, és mivel ősz van a káposzta szintén adta magát. Azt mondják az „okosok” ez sem jó jól átsütve, inkább a rozéra kellene törekedni.

 
Kellbele (2 főre):
 
Hús:
1 db, kb 40 dkg-os sertésszűz
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
6 zsályalevél
Mogyoróolaj
1 dl fehérbor
Diónyi vaj
 
Mustármártás:
1 evőkanálnyi vaj
2 kisebb fej mogyoróhagyma, apróra vágva
1 pohár száraz fehérbor
1 dl tyúkhúsleveslé
3 evőkanál tejszín
2 evőkanál dijoni mustár
4 zsályalevél
 
A káposztát most nem részletezném, a karácsonykor leírtak szerint készítettem el megint. Link: http://fast-food.blog.hu/2009/12/26/karacsonyi_amokfutas_iii
 
A húst sóztam, borsoztam. A grillserpenyőt 10 perc alatt felhevítettem. Két evőkanálnyi mogyoróolajat öntöttem bele, hozzáadtam a zsályát, ropogósra sütöttem és kivettem. A serpenyőt félrehúztam és ráfektettem a húst. Kb. 3-3 perc alatt minden oldalára kérget sütöttem. (Egy perc sütés után visszatettem közepes láng felé). 6-8 perc sütés után félrehúztam ismét, vártam hogy egy kicsit visszahűljön és ráöntöttem a bort. Ez azért kell, mert különben a bor egyből felforr az olaj meg szanaszét fröcsög.
210 fokra előmelegített sütőbe tettem és 6 perc alatt rozéra sütöttem. Kivettem, néhány vékony szelet vajat tettem rá és félreraktam 4-5 percre pihenni.
Miközben a hús sült elkészítettem a mártást. Egy kisebb lábasban megolvasztottam a vajat, beletettem a zsályát, hagymát és 5-6 percig közepes lángon pirítottam. Hozzáadtam a mustárt, hagytam hogy az ecet kicsit elpárologjon belőle, majd felöntöttem 1 pohár borral. Fél perc főzés után hozzáöntöttem a tejszínt, húsleveslét és 4-5 perc alatt felére sűrítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr532413183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása