Spenót ricotta gombócokkal
2010. október 22. írta: charliefirpo1

Spenót ricotta gombócokkal

 

Még tavaly decemberben volt egy bejegyzésem spenóttal kapcsolatosan:
Most hogy megint itt az ősz előkerül lassan a főzeléktéma is ismét. Egyik nap eszembe is jutott hogy volt valami elintézetlen ügyem spenóttémában.
Mivel a receptet már tavaly kitaláltam így azon nemsokat kellett forogni (végül a lisztet kihagytam belőle, de amúgy asszem ugyanaz), viszont a feltét rövid időre gondolkodóba ejtett. Fasírtot, tojást nemigazán akartam mert kicsit unalmasnak gondoltam. Aztán eszembe jutott hogy Rokkó barátunk a minap egy egész jókis kaját rakott össze a tévében, ha jól emlékszem „csupasz” tortellini vagy valami ilyesmi volt a neve. Lényege hogy a tészta töltelékét nem pakolták tésztába, hanem sütőben megsütötték. A töltelék ricottás spenótkeverék volt. Gyors gondolattársítással össze is kapcsoltam a főzelékemet meg ezt a tölteléket. Rántottsajtról ugye már mindenki hallott, úgy voltam vele hogy akkor ezeket a gombócokat sem lehet túl problémás kirántani.
Jókis vega kaja lett így végül belőle.
 
 
Kellbele:
 
A spenóthoz:
500 g spenót, megmosva, megtisztítva (középső ért kell kitépni belőle)
3 gerezd fokhagyma, apróra vágva
2-3 szárazabb zsemle, vagy ennek megfelelő kenyér
0,5 liter legalább 2,8 %-os tej
300 g tejföl
2 dl tyúkhúsleves alaplé
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
Két evőkanálnyi vaj
Frissen reszelt szerecsendió
 
A ricottához:
250 g ricotta
Kb két maréknyi a fél kiló spenótból
Zsemlemorzsa
3 felvert tojás
4-5 evőkanál liszt
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
Fél liter növényi olaj
Olívaolaj
 
Ricotta gombócok
 
Egy széles serpenyőben két evőkanálnyi olívaolajat hevítettem, majd kis lángon fél percig pirítottam a fokhagymát. Rászórtam a spenótleveleket, és néhány perc alatt folyamatosan kevergetve megfonnyasztottam. Egy közepes méretű tálba szórtam a ricottát, hozzáadtam a spenótot, megszórtam három csipet sóval, borssal, egy evőkanálnyi liszttel. A kezemet bekentem olívaolajjal (nem kell röhögni, így láttam énis) és kb. golflabdányi méretű gombócokat gyúrtam a sajtból.
A bundához felvertem a tojást, hozzáadtam két csipet sót. A gombócokat a liszt, tojás, liszt, tojás, zsemlemorzsa sorrendet követve bepaníroztam, majd félretettem ameddig a spenótot elkészítettem.
Egy széles serpenyőben fél liter olajat hevítettem, majd közepes lángon néhány perc alatt aranybarnára sütöttem a gombócokat. Konyhai papírszalvétával itattam fel a felesleges olajat.
 
Spenót
Miközben a gombócokkal bíbelődtem beáztattam fél liter tejben a falatnyi darabokra tépkedett kenyérdarabokat.
Lobogó vízben blansíroztam a spenótot (2-3 percig) majd tésztaszűrőn leszűrtem. Egy magasabb falú nem teflonos lábasban két evőkanálnyi vajat olvasztottam, kis lángon 1 perc alatt megpirítottam rajta az apróra vágott fokhagymát, végül hozzáadtam a spenótot és tejbe áztatott kenyérdarabokat. Levettem a tűzről és botmixerrel amennyire csak lehetett simára törtem. Kb 3 dl tejfölhöz fokozatosan hozzáadtam a meleg alaplevet és szintén simára kevertem. Hozzáöntöttem a spenóthoz majd folyamatosan keverve összeforraltam. Sóztam, borsoztam és kb. fél kávéskanálnyi szerecsendiót reszeltem rá.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr652391559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása