Illatos omlós csirke
2010. október 09. írta: charliefirpo1

Illatos omlós csirke

Ezt azthiszem nem kell nagyon részleteznem, mindenki ismeri a kínai gyorsbüfék alapkínálatát jelentő ázsiai rántotthúst.

Koleszos idők gyakran visszaköszönő emléke, a „megyek kínaiba kell valami” kérdésre adott gyakori válaszok egyike volt. Ha jól emlékszem ez volt az első étel amit bepróbáltam ázsiai barátaink kosztjai közül, mert mégse úszott azért abban a jellegzetes takonyszerű masszában, meg kicsit hasonlított is a jólbevált hazaihoz.
Na ezt az ételt próbáltam reprodukálni, ezúttal a „nosalty” segítségével. Kis fűszer került még a tojáshabba mert az szerintem illik hozzá.
 
 
Kellbele (2 főre):
 
Csirkepác:
1 db, kb 20 dkg-os csirkemell, ujjnyi vékony csíkokra vágva
2 evőkanál szójaszósz
1 evőkanál osztriga szósz
3-4 csepp tabasco szósz
 
Ettől lesz illatos omlós:
Egy teáskanálnyi kínai ötfűszer keverék
3 tojás fehérje
4 lapos evőkanál étkezési (kukorica) keményítő
1 citrom reszelt héja
Fél citrom leve
Két evőkanálnyi méz
Egy evőkanálnyi víz
Pirított, tört szezámmag
 
Szósz, köret hozzá:
4 gerezd fokhagyma, apróra vágva
1 friss chilipaprika, kimagozva, felaprítva
2 evőkanálnyi szójaszósz
1 evőkanálnyi osztriga szósz
1 teáskanálnyi szárított korianderlevél
4 kis shalott hagyma, apróra vágva
Evőkanálnyi felaprított gyömbér
1,5 dl Shao Xing rizsbor
1,5 dl víz
1 lapos evőkanálnyi kukoricakeményítő
1 sárgarépa, julienne-re vágva
Marék cukorborsó, átlósan kis csíkokra vágva
Fél bögre jázmin rizs
Egy bögre víz
Tengeri só
 
Étolaj
 
Zenemellé: Shpongle
Italmellé: Nyakas, Irsai olivér
 
A csirkemellet vékony csíkokra vágtam. A páchoz a szójaszószt, osztrigaszószt, tabasco-t tálban összekevertem, beleforgattam a húst és félretettem.
Az öntethez összevágtam a hagymát, fokhagymát, chilit, gyömbért. Wokban két evőkanálnyi étolajat hevítettem, majd nagy lángon folyamatosan keverve fél perc alatt megpirítottam őket. Rászórtam az őrölt koriandert, hozzákevertem a szója- és osztrigaszószt, felöntöttem rizsborral és közepes lángon 2-3 perc alatt elfőztem a fele folyadékot. Közben vízben feloldottam a kukorica keményítőt, hozzáadtam a szószhoz ezt is. Innentől addig forraltam ameddig a kívánt sűrűségű nem lett – ki hogy szereti, a fent említett „takony” sűrűségre törekedtem–.
A répát, cukorborsót összevágtam, lobogó vízbe dobtam 1-2 percre, majd hideg víz alatt leszűrtem, nagy adag vízben félretettem a fagyasztóba.
Lábasban kis olajon megpirítottam a rizst, felöntöttem vízzel, rászórtam a szokásos négy csipet sót majd fedő alatt 25 percre a 175 fokra előmelegített sütőbe tettem.
Egy tálban elkevertem a tojásfehérjét, keményítőt, kínai ötfűszert, majd közepesen kemény állagú habbá vertem – ha a belenyomott késre tapad akkor már elvileg jó-. Széles serpenyőben kb. 2 dl étolajat hevítettem – mikor remeg a teteje már megfelelő a hőmérséklet-. A húscsíkokat a habba mártogattam majd pár perc alatt aranybarnára sütöttem. Figyelni kell mert nagyon hamar megsül, emiatt nemárt ha kis darabokra vágjuk a húst különben „heló szalmonella”. Miután megsültek szitába szedtem őket. A mézet elkevertem a vízzel, citromlével, citromhéjjal, majd rálocsoltam a félretett csirkefalatokra, végül szórtam még rá egy kis pirított, tört szezámmagot ami még egy régebbi recept után maradt.
Tányérra szedtem egy adag szószt, rá a rizst, csirkét, majd megszórtam a leszűrt zöldségdarabokkal.
Ha valakinek nincs kedve az öntettel pöcsölni anélkül is teljesen jó és akkor tényleg kettő perc alatt kész lesz.
 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása