Cukkínis rizottó
2010. június 24. írta: charliefirpo1

Cukkínis rizottó

 

A múltkori jól sikerült padlizsángombócokkal kapcsolatban merült fel bennem a fenti kaja, ami végleges formáját tegnap este nyerte el. Merhogy Rocco barátunk a padlizsángombócok mellett cukkíni gombócokat is gyártott hasonló módon. Gombócból egy darabig (lehet nemsokáig) viszont elegem lett, de ez a cukkíni kérdés piszkálta a fantáziámat. Gondoltam kicsit megfőzve, némi sajttal összekeverve akár rizottóban is működhetne a dolog, azon meg amióta megtanultam rendesen csinálni legalább annyira rajta vagyok, mint a tésztán. Tészta meg különböző kopogós kaja amúgy is volt a héten már, így adta magát a rizottó. Viszonylag gyorsan kész tud lenni ez is, bár egy kicsit most is sikerült a Nyakasnak köszönhetően elhúzni a főzési időt, de legalább vidáman ettük a végén butára magunkat.
 
Kellbele (4 főre):
 
2 Cukkíni, az egyik felkockázva a másik átlósan ujjnyi vastag karikákra
vágva
4 zöldhagyma felaprítva
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
3 ujjnyi vastag szelet bacon- vagy más húsos szalonna kis csíkokra vágva
1 evőkanálnyi friss kakukkfű felaprítva (ha vaskosabb a szára akkor csak a
levelei)
1 nagy maréknyi reszelt parmezán
1 nagy maréknyi apró kockákra vágott scarmoza
1 bögre arborio vagy más rizottónak való rizs
Fél liter tyúkhúsleveslé
1 dl fehérbor
Frissen őrölt fekete bors
Olívaolaj
 
Italmellé: Nyakas Cucée
Zenemellé: Bob Marley
 
Előszöris a zöldhagymát, fokhagymát összevágtam, a cukkínit felkockáztam. A szalonnát is fel kellett volna, de azt elfelejtettem, még jó hogy viszonylag hama eszembe jutott. Egy nagy fazékban vizet forraltam, beleszórtam 9 csipet sót, és beledobáltam a felkockázott cukkínit.10 Percig főztem, leszűrtem, kicsit kinyomkodtam.
Az utána következő részt most inkább úgy írom hogy kellett volna csinálni, nem pedig ahogy csináltam.
Egy nagyobb teflon lábasban kis olívaolajat kell hevíteni, beledobni a feldarabolt szalonnát és közepes lángon pirítani ameddig egy kis színt nem kap, majd hozzáadni a felaprított zöldhagymát, és még 4-5 percig folyamatosan kevergetve együtt sütni. A végén beleszórni a fokhagymát, még egy perc és mehet bele a leszűrt, kinyomkodott cukkíni. Ezt párszor átforgatni és beleönteni a bögre rizst. Pirítani tovább (még egy-két perc) ameddig a rizsszemek el nem kezdenek kifehéredni (ezt lehet nagyobb lángon is, vigyázva hogy meg ne égjen a cucc). Na majdnem így történt, azt leszámítva hogy mikor már a cukkíni is benne volt akkor jutott eszembe hogy a szalonnát elfelejtettem. Mentve a helyzetet egy serpenyőben 3-4 perc alatt Évi közepes lángon megpirította és beleöntöttük a lábasba. Összeforgattuk a zöldségekkel, rizzsel és felöntöttem 1 dl fehérborral. Innentől kis lángon főztem 25 percig gyakran átkeverve, mindig egy bögrényi húsleveslével felöntve.
A végén megszórtam reszelt parmezánnal és hozzáadtam a felkockázott scarmozát, összekevertem és megvártam hogy elolvadjon a sajt. Sóztam, borsoztam és rászórtam a felaprított kakukkfű felét, levettem a tűzről és félretettem.
Egy kis tálban kortynyi olívaolajat öntöttem, három csipet sót szórtam bele, némi borsot őröltem rá és átforgattam benne a másik, karikákra vágott cukkínit. Grillserpenyőbe még egy korty olívaolajat öntöttem és közepes lángon minden oldalukat pár perc alatt aranybarnára sütöttem. Rászórtam a maradék kakukkfüvet, összeforgattam. A rizottót tányérra szedtem, ráfektettem a sült cukkíniket és meglocsoltam még egy kis olívaolajjal….

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr832107436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása