Harcsafilé fűszeres bundában babsalátával
2010. június 07. írta: charliefirpo1

Harcsafilé fűszeres bundában babsalátával

 

Az az igasság hogy már eztis kitaláltam még multhét közepén. Akkor néztem épp az aktuális Gordont, mikoris harcsát fogtak kézzel. De nemis az volt a lényeg ahogy utána megsütötte, hanem volt egy vágókép amikor a déliek (Észak Amerika déli része) verzióját mutatták be. Kukoricalisztben sütötték meg ropogósra és elég faszán nézett ki. eszembe is jutott egyből a paprikáslisztben sütött pontyszelet. Szóval ez volt az alapötlet, a fűszerezésbe én is vittem egy kis délit a cayenne borssal, meg néztem hozzá Olivértől egy salátát amit már szintén régóta ki akartam próbálni. Mostanában elég sokszor volt már itthon fehérbab de salátaként még nem. Úgyhogy a hal mellé, mivel a srác tonhal mellé csinálta elővettem énis, még adtam hozzá eztazt, és kész is volt a vasárnapi ebéd.
 
Kellebele (2 főre):
 
35-40 dkg harcsafilé, két szeletre vágva (többet vettem úgyhogy saccolom)
2 evőkanál búzakenyér liszt
2 evőkanál kukorica liszt
1 teáskanál cayenne bors
Fél teáskanál fekete mustármag
1 kávéskanál kurkuma
2 szárított chilipaprika
Bors
Fél liter tej
 
1 400 g-os nagyszemű fehérbabkonzerv
4 szem koktélparadicsom
1 fej lilahagyma
Marék bazsalikomlevél
1 oregánóág levelei apróra vágva
3 kakukkfűág levelei
Bors
Pár csepp citromlé
Egy evőkanál balzsamecet
Két evőkanál olívaolaj
1 gerezd fokhagyma lereszelve
 
Zenemellé: Radiocafé, a hét mesterlövésze 
Italmellé: Megint vettem Nyakast, jól is esett fröccsnek a nagy melegben....
 
Fogtam a 60 deka harcsafilét és felvágtam négy felé, egyet eltettem fagyni mert elég soknak nézett ki így kettőnknek. A maradék hármat meg jó fél liter tejben egy nagy tálban állni hagytam olyan fél órát.
Közben összeraktam a babsalátát. A konzerv fehérbab már magában olyan puha volt hogy nem kellett főzni, csak leszűrtem a levét, átmostam párszor aztán egy nagyobb salátástálba öntöttem. Félbe vágtam a lilahagymát, aztán vékonyra szeleteltem és ment ezis a bab mellé. Végül még pár koktélparadicsomot vágtam fel különbőző méretűre és ezt is a tálba dobtam. 3 kakukkfűág leveleit leszedtem, apróra vágtam, az oregánót szintén. Beleszórtam a fűszermozsárba és összetörtem. Felöntöttem két evőkanál olívaolajjal, megszórtam két csipet sóval, egy kis frissen őrölt fekete borssal, hozzáadtam a reszelt fokhagymát és mégegszer összeráztam. A végén elkevertem benne egy evőkanál balzsamecetet, pár csepp citromlevet és ráöntöttem a salátára. Jópár bazsalikomlevelet téptem rá, még egyszer összeforgattam és félretettem a hűtőbe ameddig a hús sült.
Egy nagyobb tálba két evőkanál búzalisztet és két evőkanál kukoricalisztet szórtam. Fűszereztem 1 teáskanál cayenne borssal, 1 kávéskanál kurkumával, egy csipet sóval, pár csipet borssal, egy fél teáskanálnyi fekete mustármaggal és két összemorzsolt szárított chilivel. A halakat kivettem a tejből, mindkét oldalát megszórtam sóval, borssal és beleforgattam a szeleteket lisztbe. 10 percre félretettem egy tányérra hogy kicsit átvegye a hús a fűszerek ízét. Egy nagyobb serpenyőben kb 1 dl olívaolajat melegítettem és közepes / kis lángon elkezdtem sütni a filéket. Összesen 13-14 percig sütöttem, ebből olyan 6-6 percig mindkét oldalulkat, aztán meg a széleiket is. A végén magasabbra vettem a lángot és mindkét oldalukat pirítottam még fél-fél percig hogy ropogósabb legyen a bunda.
Harcsát lehet nem fogok venni legközelebb mert ahhoz képest hogy 3000 HUF volt kilója nemnagy szám, pláne hogy lazacfilét már lehet kapni 3-400 forinttal drágábban, de ez a fűszeres bunda azért elég sokat dobott rajta.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr932064389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása