Gyors almatorta - Apple Tart Fine
2010. június 07. írta: charliefirpo1

Gyors almatorta - Apple Tart Fine

 

Na ezt odadobtam címnek de fingom nincs mit is jelent pontosan, az almát azt értem, de így a szóösszefüggést már nemannyira (apró almatorta talán?). Lehet a fél üveg bor miatt de mindegy. Nemis az a lényeg, hanem hogy ez kb. az  egyik leggyorsabb és legfaszább desszert amit próbálkozásaim alatt összeraktam. Rádaásul a barátaimnak üzenem hogy kurvagyorsan végeztem vele és nem kell hozzá szinte semmi.
A recept Gordoné, csak nem tett bele citromot meg vaníliáscukrot, ami viszont szerintem eléggé pásszol a zalmához.
 
Kellbele ( 2 főre):
 
1 nagyobb golden alma, meghámozva, kimagozva, vékony cikkekre vágva (ha lett volna magozóm akkor karikákra vágtam volna, de így előbb negyedekre, aztán vékony szeletekre)
1 tányérnyi méretű levelestészta (mirelit, nyújtott, ha egészben van akkor olyan 100 forint vastagra kell nyújtani)
Három evőkanál barnacukor
Egy evőkanál vaníliás cukor
Egy citrom reszelt héja
Egy evőkanálnyi olvasztott vaj
Két-három evőkanálnyi porcukor
 
Italmellé: egy bögre 2,8 %-os tej (nagyonjólesett estére, ha nem ittam volna végig a hétvégét és lett volna itthon lehet egy aszut iszok mellé)
 
Az almákat meghámoztuk, negyedekre vágtuk, a magházát meg ki és utána vékony szeletekre. Egy nagyobb tálban összekevertem három evőkanálnyi barnacukrot egy evőkanál vaníliás cukorral és a reszelt citromhéjjal. Az almaszeleteket óvatosan átforgattam benne hogy jól befedje. Egy tepsire sütőpapírt fektettem, rá a tányérnyi levelestésztát, amit előtte kör alakúra vágtam. A tésztát megszurkáltam villával hogy ne emelkedjen fel sütés közben és kör alakban elosztottam rajta az almaszeleteket. A végén megkentem olvasztott vajjal és 240 fokra (nálam ez a max) előmelegített sütő legalsó polcára tettem 10 percre sülni.
10 perc után kivettem és megszórtam porcukorral. Itt jött egy kis hatásszünet merthogy Gordon ezután egy kézi disznópörkölővel ráégette a cukrot és kész is volt. De mivel nekem ilyenem nincs, rövid gondolkodás után grillre állítottam a sütőt és a legfelső polcra betettem a sütit ameddig az almaszeletek hegyei el nem kezdtek barnulni. Kivettem, félbevágtam és egy-egy kanálnyi vanília fagylaltot és pár mentalevelet tettem a tetejére...
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr642064495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

charliefirpo1 2010.06.11. 08:55:49

mindennel együtt max 30 perec. komolyan :D
süti beállítások módosítása